GRY ZRĘCZNOŚCIOWE
Palec boży: Kataklizm + karty promocyjne
Dodatek z nowymi modułami, wprowadzający również możliwość gry w 5 graczy
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: od 15 do 40 min.
wydawca: Fox Games (2021)
projektant: Jan Truchanowicz , Łukasz Włodarczyk
wersja językowa: polska
Opis
Jeśli pokochaliście Palec Boży, dodatek Palec boży: Kataklizm urozmaici Wasze rozgrywki i wprowadzi do nich jeszcze więcej zabawy!
Palec boży: Kataklizm wprowadza kilka wariantów, których możecie używać opcjonalnie, to Wy decydujecie, jak będzie wyglądała Wasza rozgrywka: użyjecie nowych kart praw, zaprosicie do zabawy bogów Majów, czy sprowadzicie potężne kataklizmy, które wprowadzą jeszcze większy chaos na Archipelagu Pępka Świata? A może połączycie wszystkie moduły, żeby Wasi bogowie nie zaczęli się nudzić?
Do akcji wkroczą też mistycy, którzy będą wykorzystywać swoje zdolności, by nawracać dla Was wyznawców. To jednak nie wszystko: w pudełku znajdziecie również dyski dla 5. gracza oraz mnóstwo nowych żetonów i rampę, która całkowicie zmieni sposób pstrykania dyskami!
Pierwszy dodatek do mistrzowskiej polskiej pstrykanki "Palec Boży" nie tylko znakomicie odświeża rozgrywkę, dodając nowe karty i bogów do wyboru, ale przede wszystkim wprowadza dwa opcjonalne moduły:
- mistycy to dwa dodatkowe dyski, z innymi naklejkami, które mają pewne moce, obowiązujące tylko dla nich. Moce, które mogą sporo namieszać, bo, na przykład, jeśli wiemy, że mistycy jednego z graczy mogą zdominować całą wyspę, jeżeli tylko nie będzie na niej mistyków żadnego innego gracza, musimy jeszcze uważniej obserwować sytuacje na tej i innych wyspach. Są też mistycy pozwalający budować więcej świątyń itp. Fajny moduł, który dorzuca dodatkowego smaczku każdej rozgrywce.
- jeszcze więcej smaczku dodaje moduł kataklizmów, który jest modułem o wiele bardziej złośliwym. Oto bowiem gracz, którego prorok lub mistyk jest na końcu rundy najbliżej pępka świata, wybiera jeden z trzech (lub w niektórych wypadkach pięciu) dostępnych kart kataklizmów, które dotykają wszystkich graczy. Niektóre kataklizmy każą podnosić dynamicznie całą matę, inne usuwać na ślepo dyski (można trafić w swój!), jeszcze inne usuwać wszystko, co istnieje na jednej z wybranych wysp. Jest więc nie tylko dodatkowa walka o to, kto skończy na morzu i najbliżej pępka świata, żeby wybrać kataklizm trafiający najmniej w swoje dyski, ale także o to, żeby przewidzieć, co może nam się przytrafić (jeżeli widzimy, że jedną z dostępnych opcji kataklizmów jest kataklizm usuwający wszystkie świątynie dotykające granic miast, stawiamy świątynie w innych miejscach). To moduł o wiele bardziej konfrontacyjny niż wszystko, co wyszło do tej pory do "Palca Bożego", ale przy odpowiedniej grupie dodaje jeszcze więcej planowania, pozytywnego chaosu i pstrykankowej strategii.
Ogólnie rzecz biorąc, dodatek godny polecenia!