GRY WOJENNE
Zimna Wojna 1945-1989 (czwarta edycja)
Poprawiona edycja popularnej gry wojennej.
cena:
128.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 14 lat
czas gry: od 120 do 180 min.
wydawca: Bard (2014)
projektant: Ananda Gupta , Jason Matthews
wersja językowa: polska
Opis
W 1945 roku Alianci wraz z Sowietami zatrzymali hitlerowską machinę wojenną, a najgroźniejsza broń wymyślona przez ludzkość rzuciła Cesarstwo Japońskie na kolana. Dawne światowe potęgi zostały zastąpione przez dwa supermocarstwa: USA i ZSRR. Świat miał ledwie kilka miesięcy na złapanie oddechu zanim pojawiła się groźba nowego konfliktu. Ta wojna, odmiennie od poprzednich konfliktów, będzie toczona nie przez żołnierzy, a polityków i szpiegów, naukowców i intelektualistów, artystów i zdrajców.
„Zimna wojna 1945-1989” jest grą dla dwóch graczy, odwzorowującą czterdziestopięcioletni taniec intryg, wpływów i konfliktów zbrojnych między ZSRR i USA. Cały świat jest szachownicą, na której tych dwóch tytanów przesuwa pionki. Gra rozpoczyna się pośród ruin Europy, kiedy dwa supermocarstwa ścierają się o powojenne zgliszcza, a kończy się w 1989, kiedy na scenie pozostały już tylko Stany Zjednoczone.
Zawartość pudełka:
- plansza przedstawiająca mapę świata
- dwa arkusze ze znacznikami
- zasady gry
- dwie karty pomocy gracza
- 110 kart +2 karty opcjonalne
- dwie kostki sześciościenne
- dodatkowa plansza na stosy kart
Zmiany w edycji IV:
Odświeżono instrukcję
Nowa jakość Komponentów
Poprawiono technologię produkcji plansz
Wprowadzono poprawki na kartach
Dodano żeton NORAD
Zwiększono liczbę żetonów o wysokich nominałach
Zaktualizowano FAQ
Odświeżono wygląd części komponentów
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2014-12-28
Mózgożerna gra :)
autor:
pyza
ZIMNA WOJNA jest jedną z najbardziej wymagających gier, z jaką kiedykolwiek się spotkałam. Jest długa, ciężka i mega mózgożerna.
Surowe grafiki na planszy i kartach mogą się podobać lub nie – ale przyznać należy, że oddają dobrze klimat rzeczonej zimnej wojny.
No i tak: Pierwsze miejsce na BGG nie bierze się z niczego. W przypadku tej gry myślę, że całkowicie zasłużenie – mechanika gry jest dopracowana pod każdym względem. Zagrywaliśmy się nią do totalnego zmęczenia, a ani razu nie zdarzyły nam się zagwozdki w zasadach ani działaniu kart. Ponadto, w czasie gry, ogarnia nas taki charakterystyczny klimat cichej wojny na linii ZSRR-USA, że aż często-gęsto gracze zaczynają wykrzykiwać hasła polityczne jednej ze stron konfliktu (oczywiście z przymrużeniem oka – kwestia wczucia się w grę ;)
Gra jest BARDZO długa – 3 godziny to nic dziwnego w przypadku tej pozycji. To też kwestia indywidualnego podejścia. Jednym będzie się ten fakt podobał, innym nie.
Ogólnie podsumowując:
PLUSY:
+ cena adekwatna do zawartości
+ (zależnie od oczekiwań) mózgożerność na poziomie epickim
+ wciągająca, regrywalna, klimatyczna, bardzo wymagająca gra
+ (pomijając trudną do przyswojenia instrukcję) – na końcu rzeczonej instrukcji zamieszczone zostały ciekawe, historyczne, wartościowe opisy kart występujących w grze
MINUSY:
- (zależnie od oczekiwań) tylko dla doświadczonych graczy – początkujący nie mają tu czego szukać
- długość rozgrywki może być męcząca
- instrukcja napisana w formie trudnej do przyswojenia encyklopedii – polecam zrobić sobie dobrą kawę/drinka/otworzyć piwo, aby ją ogarnąć bez denerwowania się.





ZIMNA WOJNA jest jedną z najbardziej wymagających gier, z jaką kiedykolwiek się spotkałam. Jest długa, ciężka i mega mózgożerna.
Surowe grafiki na planszy i kartach mogą się podobać lub nie – ale przyznać należy, że oddają dobrze klimat rzeczonej zimnej wojny.
No i tak: Pierwsze miejsce na BGG nie bierze się z niczego. W przypadku tej gry myślę, że całkowicie zasłużenie – mechanika gry jest dopracowana pod każdym względem. Zagrywaliśmy się nią do totalnego zmęczenia, a ani razu nie zdarzyły nam się zagwozdki w zasadach ani działaniu kart. Ponadto, w czasie gry, ogarnia nas taki charakterystyczny klimat cichej wojny na linii ZSRR-USA, że aż często-gęsto gracze zaczynają wykrzykiwać hasła polityczne jednej ze stron konfliktu (oczywiście z przymrużeniem oka – kwestia wczucia się w grę ;)
Gra jest BARDZO długa – 3 godziny to nic dziwnego w przypadku tej pozycji. To też kwestia indywidualnego podejścia. Jednym będzie się ten fakt podobał, innym nie.
Ogólnie podsumowując:
PLUSY:
+ cena adekwatna do zawartości
+ (zależnie od oczekiwań) mózgożerność na poziomie epickim
+ wciągająca, regrywalna, klimatyczna, bardzo wymagająca gra
+ (pomijając trudną do przyswojenia instrukcję) – na końcu rzeczonej instrukcji zamieszczone zostały ciekawe, historyczne, wartościowe opisy kart występujących w grze
MINUSY:
- (zależnie od oczekiwań) tylko dla doświadczonych graczy – początkujący nie mają tu czego szukać
- długość rozgrywki może być męcząca
- instrukcja napisana w formie trudnej do przyswojenia encyklopedii – polecam zrobić sobie dobrą kawę/drinka/otworzyć piwo, aby ją ogarnąć bez denerwowania się.
Nie bez powodu nr 1 na liście BGG. Pełna rozgrywka wymaga jednak skupienia przez 2-3h dostarczając jednak w zamian ogrom wrażeń. Wcielanie się w rolę supermocarstwa, walka na wielu frontach i przede wszystkim niespotykany klimat. Pomimo historycznych rysów w grze (karty odpowiadają faktycznym wydarzeniom) nawet osoby, które na codzień nie interesują się taką tematyką nie będą mieć problemu z czerpaniem przyjemności z gry a wręcz mogą się zainteresować okresem 45-89.