GRY STRATEGICZNE
Chaos w Starym Świecie: Rogaty Szczur
Dodatek do Chaos w starym świecie
cena:
109.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 90 min.
wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-GW04
kod kreskowy: 5902259202875
projektant: Eric M. Lang , Jason Little , James Hata
wersja językowa: polska
Opis
Wyłaniając się ze swego Pod-Imperium, położonego głęboko pod miastami Starego Świata, nowa siła wkracza do walki!
Rogaty Szczur, rozszerzenie do gry Chaos w Starym Świecie, wprowadza do rozgrywki nową stronę konfliktu - Skavenów oraz reguły gry pięcioosobowej. Całkiem nowe zestawy kart Chaosu i kart Ulepszeń wnoszą do rozgrywki świeże strategie i zupełnie nowe możliwości dla wszystkich Niszczycielskich Potęg.
Dodatek ten zawiera również zestaw nowych kart Starego Świata, które rzucają graczom jeszcze większe wyzwania.
Zawartość pudełka:
- 15 plastikowych pionków
- 120 kart Chaosu
- 25 kart Ulepszeń
- 9 zaawansowanych kart Starego Świata
- 5 kart pomocy
- 1 wskaźnik Zagrożenia Rogatego Szczura
- 1 zestaw plastikowych łączników
- 15 kartonowych żetonów
- 1 arkusz Potęgi Rogatego Szczura
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2013-01-25
obowiązkowy zakup dla fanów Chaosu w Starym Świecie
autor:
turin
Jest to jeden z najlepszych dodatków do gier z jakim miałem okazję się zetknąć. Rozszerza grę jednocześnie nie komplikując jej w nadmiernym stopniu, a do tego zapewnia wyraźnie odmienne wrażenia dzięki nowym kompletom kart dla każdego z bogów. Szczurem gra się zupełnie inaczej niż pozostałymi bogami - nie kładzie on w ogóle znaczników korupcji, zdobywając punkty przede wszystkim przez dominację i zalewanie Starego Świata rzeszą skavenów (ma aż 11 kultystów!). Gra w piątkę jest wręcz teraz ciekawsza niż w czwórkę. Specyficzne dla niego zasady gry to jednak koniec zmian w regułach, tak więc można bez problemu usiąść do gry z dodatkiem bez znajomości podstawki. Reszta zmian to przede wszystkim nowe karty chaosu i ulepszeń. Zwłaszcza te ostatnie są mile widziane, gdyż upgrade'y z gry podstwawowej, choć dzięki swojemu zróżnicowaniu potęgowały różnice w grze każdym z bogów, w oczach wielu były zbyt mocne. Te z dodatku są może mniej ciekawe, ale bardziej wyważone. Wraz z kartami chaosu, zostały zaprojektowane tak, by załatać słabości każdego z Bogów. Teraz Khorne ma szansę wygrać na punkty, a Nurgle większe możliwości zwiększania zagrożenia (obracania kołem). Wymaga to powtórnej nauki gry każdym z bogów, pozwalając odkrywać grę na nowo. Na szczęście można wybierać między nowymi a starymi kartami osobno dla upgrade'ów i kart chaosu. Na deser dodano kilka wyjątkowo nieprzyjaznych kart Starego Świata (wydarzeń), które - jeśli wprowadzone do rozgrywki - każą nam się w większym stopniu skupić na interakcji ze światem, a trochę mniejszym na wzajemnej walce.





Jest to jeden z najlepszych dodatków do gier z jakim miałem okazję się zetknąć. Rozszerza grę jednocześnie nie komplikując jej w nadmiernym stopniu, a do tego zapewnia wyraźnie odmienne wrażenia dzięki nowym kompletom kart dla każdego z bogów. Szczurem gra się zupełnie inaczej niż pozostałymi bogami - nie kładzie on w ogóle znaczników korupcji, zdobywając punkty przede wszystkim przez dominację i zalewanie Starego Świata rzeszą skavenów (ma aż 11 kultystów!). Gra w piątkę jest wręcz teraz ciekawsza niż w czwórkę. Specyficzne dla niego zasady gry to jednak koniec zmian w regułach, tak więc można bez problemu usiąść do gry z dodatkiem bez znajomości podstawki. Reszta zmian to przede wszystkim nowe karty chaosu i ulepszeń. Zwłaszcza te ostatnie są mile widziane, gdyż upgrade'y z gry podstwawowej, choć dzięki swojemu zróżnicowaniu potęgowały różnice w grze każdym z bogów, w oczach wielu były zbyt mocne. Te z dodatku są może mniej ciekawe, ale bardziej wyważone. Wraz z kartami chaosu, zostały zaprojektowane tak, by załatać słabości każdego z Bogów. Teraz Khorne ma szansę wygrać na punkty, a Nurgle większe możliwości zwiększania zagrożenia (obracania kołem). Wymaga to powtórnej nauki gry każdym z bogów, pozwalając odkrywać grę na nowo. Na szczęście można wybierać między nowymi a starymi kartami osobno dla upgrade'ów i kart chaosu. Na deser dodano kilka wyjątkowo nieprzyjaznych kart Starego Świata (wydarzeń), które - jeśli wprowadzone do rozgrywki - każą nam się w większym stopniu skupić na interakcji ze światem, a trochę mniejszym na wzajemnej walce.
Rogaty Szczur jest jedynym dodatkiem do gry Chaos w Starym Świecie. Wprowadza on piątego boga Rogatego Szczura. Jego mechanika jest zupełnie inna od pozostałych bogów. Jego kultyści nie zostawiają znaczników zepsucia, a tylko sami są liczenie jako znaczniki. Wskaźnik zagrożenia przekręca w momencie gdy zdobywa dominację na polach z żetonami skawenów. Gra się nim bardzo ciekawie i bardzo urozmaica rozgrywkę. Dzięki niemu można grać w 5 osób.
Oprócz dodatkowego boga dodatek wprowadza nowy zestaw kart dla wszystkich bogów. Karty te sprawiają że gra jest bardziej zbalansowana i dzięki temu da się wygrać np. Khornem na punkty.
Jakość dodatku jest bardzo dobra, figurki są lepszej jakości niż te z podstawki. Karty są ciekawe i zwiększają regrywalność gry. Gra w piątkę jest ciekawa i nie zaburza rozgrywki. Uważam, że jeżeli lubisz Chaos w Starym Świecie to Rogaty Szczur jest pozycją obowiązkową.