GRY STRATEGICZNE
Nowe Horyzonty
Rozwijaj drzewo technologii i twórz niezwykłe wynalazki. Bądź pierwszą osobą, która spotka historycznych liderów i skorzysta z ich pomocy. Zarządzaj produkcją zasobów i wspieraj rozwój swojej społeczności. Eksploruj nowe ziemie, zakładaj wioski, fortyfiku
cena:
239.90 204.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 204.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.
wydawca: Lucrum Games (2025)
kod kreskowy: 5904305400778
projektant: Matt Riddle , Ben Pinchback , Adam Hill , Dennis K. Chan
wersja językowa: polska
Opis
Nowe horyzonty to gra cywilizacyjna, w której gracze rywalizują, aby stworzyć najbardziej wpływowe społeczeństwo w historii poprzez eksplorację i ekspansję, rozwój i produkcję, badania i postęp technologiczny. Gra toczy się przez różną liczbę rund, dopóki nie zostanie spełniona wystarczająca liczba celów wyznaczających koniec gry. Po drodze gracze będą zdobywać punkty zwycięstwa za eksplorację nowych lądów, zakładanie nowych wiosek i budowanie miast, postęp technologiczny oraz rozwój kulturalny i gospodarczy. Rozgrywkę wygra osoba z największą liczbą punktów zwycięstwa na koniec gry.
Zawartość:
1 plansza główna,
44 karty technologii,
27 kart liderów,
4 karty rządów,
9 kart celów,
29 kafli terytoriów,
24 kafle budowli,
74 monety,
8 znaczników osadnictwa,
8 znaczników fortyfikacji,
4 plansze graczy,
96 kostek rozwoju,
88 pionków populacji,
4 pionki akcji,
32 znaczniki osadników,
32 znaczniki żołnierzy,
1 znacznik pierwszego gracza,
1 instrukcja
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 lat. Zawiera drobne elementy, które mogą zostać połknięte.
Podobnie jak pierwowzór (Beyond the Sun), gra jest stosunkowo szybka. Można zamulać, ale wydaje się, że planujemy 2-3 ruchy do przodu, więc jeśli tylko planowane pole akcji jest dostępne, to decyzje są szybkie. Dłuższe tylko, kiedy mieliśmy plan i ktoś nam go zepsuł, albo szukamy decydującego ruchu.
Podobieństw z BtS jest dużo, gry są w wielu aspektach niemal jednakowe, ale BtS stawia na interakcję (zdobywanie planet — przewagi), która w Nowych Horyzontach jest praktycznie znikoma. To jeden z powodów, dla których gra się łatwiej. Drugim jest więcej sposobów pozyskiwania zasobów. Nie ograniczamy się do biednej produkcji. Zasoby zdobywamy z technologii, eksploracji, budowania budynków, czy wiosek.
Gra nadal wygląda nieciekawie, jakby z excela i nie zmieni tego trochę więcej kolorów. Klimat BtS zdecydowanie wygrywa z tym, co oferuje gra Nowe Horyzonty.
Po pierwszej czteroosobowej partii nasuwa się wniosek, że każdy punktuje niemal tak samo i w podobnych proporcjach, jak pozostali współgracze. Grało się odczuwalnie łatwiej niż w BtS. Gra pozwala na więcej. Niemal nie sposób się przyblokować.
Niestety ikonografia pozostawia trochę do życzenia, a cały ten case z odwracaniem nowej populacji (znaczniki graczy), jest jeszcze głupszy i mniej potrzebny niż obracanie w BtS kostek na konkretne ścianki, skoro z góry wiadomo, że ich rola jest ściśle powiązana z miejscem, w którym się znadują.
Fanom Beyond the Sun polecam grę, o ile nie zniechęci ich brak przepychanek na planszy złożonej z heksów.