gry planszowe strategiczne > Nucleum (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Nucleum (edycja polska)

Nucleum (edycja polska)

Przemysłowcy w epoce nowej energii

cena:

254.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 150 min.

wydawca: Rebel.pl (2024)
nr katalogowy: BND0076
projektant: Simone Luciani , Dávid Turczi

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: magnum gold (8 szt.) standard ccg (28 szt.)

Opis


Nucleum jest złożoną grą o rozbudowie sieci przemysłowych wymagającą planowania i reagowania na dynamicznie zmieniającą się sytuację na mapie. W każdej turze gracz zagrywa płytkę akcji na swoją planszę albo na mapę, albo przeprowadza doładowanie. Łącz miasta, aby stawiać i zasilać budynki za pomocą nucleum oraz uranu z wybudowanych przez siebie kopalni. Wypełniaj kontrakty i wynajduj nowe technologie, prowadząc swoją wyjątkową frakcję do sukcesu i zaspokajając ambicje króla. Zostań najlepszym przemysłowcem w nowej erze!

Na czym to polega?
Podczas rozgrywki wcielamy się w przemysłowców, którzy próbują odnieść sukces podczas ekonomicznego i technologicznego boomu w XIX-wiecznej Saksonii.
Plansza główna przedstawia miasta, w których znajdują się działki budowlane, pola wydobywcze, pola na turbiny i elektrownie, które będziemy zapełniali w czasie gry. Pomiędzy nimi są też widoczne potencjalne połączenia kolejowe. Łącząc poszczególne miasta linią kolejową, będziemy tworzyli na mapie swoje sieci.
Rozgrywka w Nucleum toczy się w sposób ciągły – swoje tury rozgrywamy po kolei, bez podziału na rundy czy fazy. W swojej turze musimy wykorzystać jedną z płytek akcji lub przeprowadzić doładowanie, pozwalające na ich odzyskanie i pobranie dochodu.
Płytki akcji możemy wykorzystywać na dwa sposoby. Ich zagrywanie umożliwia przeprowadzanie akcji takich jak umieszczanie na mapie budynków, kopalni i turbin, pozyskiwanie nowych płytek, a także pozyskiwanie i wypełnianie kontraktów. Drugą opcją jest wykorzystanie płytki do położenia fragmentów torów. Zapewni nam to wyraźne profity, jednak płytek raz umieszczonych na planszy nie odzyskamy w czasie doładowania.
Punkty będziemy zdobywać, wznosząc i zasilając budynki miejskie, wypełniając kontrakty i spełniając kolejne cele wyznaczone przez króla Fryderyka Augusta.
Dlaczego pokochasz tę grę?
To świetna propozycja dla wszystkich fanów rozbudowanych strategii. Inspirowana popularnym Brassem, oferuje uczestnikom nie lada wyzwanie związane z długofalowym planowaniem, inwestycjami i poszerzaniem sieci wpływów.
Niektóre akcje są dostępne wyłącznie w miastach należących do naszej sieci, a podłączanie miast do sieci wymaga poświęcania płytek akcji. Ta zależność powoduje, że każda podjęta decyzja może okazać się kluczowa i przyniesie efekty na późniejszych etapach gry.
Złożone zasady wymagają dłuższego zapoznania się z grą, a podczas pierwszych partii będziecie uczyć się mechanizmów i zależności. Jednak gdy już zaczniecie dostrzegać niuanse, czeka Was strategiczne wyzwanie na najwyższym poziomie.
Za stworzenie Nucleum odpowiada duet uznanych włoskich projektantów: Simone Luciani, współautor takich tytułów jak Tzolk'in: Kalendarz Majów czy Tiletum oraz Dávid Turczi znany z tworzenia trybów solo dla popularnych gier euro.
Galeria zdjęć produktu pobierz galerię

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-08-27 Gdyby Barrage i Brass mieli dziecko... na szczęście nie do końca autor: framz

Nucleum to średnio ciężka gra euro osadzona w alternatywnej rzeczywistości - w trakcie rewolucji przemysłowej wynaleziono energię atomową. Gracze będą w niej budowali kopalnie, unowocześniali elektrownie, budowali połączenia między miastami - a wszystko to aby zasilić budynki, które postawili w miastach oraz zrealizować kontrakty. Gracze mają do dyspozycji asymetryczne zdolności, które muszą jednak wcześniej odblokować. Dużą regrywalność zapewnia losowanie kafelków punktacji zależnych od tego ile energii wyprodukujemy przed zakończeniem rundy (podobnie jak w Barrage), co w połączeniu ze wspomnianymi wcześniej asymetrycznymi zdolnościami (wśród nich celami) oraz kontraktami daje duże możliwości wymyślenia odpowiedniej strategii do konkretnej rozgrywki. Bardzo świeżym pomysłem jest system wyboru akcji za pomocą kafelków - służą one również do budowy torów, należy zatem odpowiednio planować ich używanie oraz zdobywanie nowych, silniejszych akcji tak aby grać optymalnie.
Wiele osób twierdzi, że ta gra to kalka pomysłów z Barrage i Brassa, trudno mi się jednak zgodzić z taką opinią, wydaje mi się ona bardzo powierzchowna. Owszem, widać że autorzy (nie byle kto, bo Luciani i Turczi) inspirowali się obiema tymi tytułami ale stworzyli grę oryginalną, w trakcie rozgrywki dającą zupełnie inne odczucia, zatem naprawdę warto spróbować.