gry planszowe strategiczne > Diuna: Imperium - Powstanie (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Diuna: Imperium - Powstanie (edycja polska)

Diuna: Imperium - Powstanie (edycja polska)

Samodzielny spin-off do gry Diuna: Imperium.

cena:

244.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Lucky Duck Games Polska (2024)
nr katalogowy: LKYDUN-R05-PL
kod kreskowy: 5905965250109

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: 1015x153mm (9 szt.) mini euro (65 szt.) standard ccg (194 szt.)

Opis


Po zdradzeniu i zniszczeniu rodu Atrydów Imperator ponownie przekazał Harkonnenom kontrolę nad Arrakis. Jednak wśród Fremenów posłuch zyskał tajemniczy wojownik o imieniu Muad'Dib, który zagraża teraz knowaniom Imperatora oraz jego sojuszników. Żaden ród i żadna frakcja nie mogą pozostać obojętnymi, gdy przepływ przyprawy jest zagrożony wojną totalną. Jednak na każdą potęgę można wywrzeć wpływ... albo ją zdradzić.

Powstanie to niezależna kontynuacja Diuny: Imperium, która rozwija mechaniki budowania talii i rozmieszczania sił na planszy znane z pierwowzoru. W dalszym ciągu musisz dążyć do zwycięstwa, zachowując równowagę między potęgą wojskową a politycznymi intrygami. Tym razem jednak masz do dyspozycji nowe narzędzia. Wykorzystaj szpiegów do realizacji swoich planów oraz kontrakty do poszerzenia zasobów. A może wolisz zbadać ścieżki Fremenów i ruszyć do bitwy na potężnych czerwiach pustyni? Wybór należy do Ciebie. Imperium czeka!

Jak to wygląda ?


Informacje dot. bezpieczeństwa


Posiada logo CE. Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-12-02 Świetna gra! autor: jasiumaster

Przyznam szczerze, że dwie pierwsze rozgrywki w ten tytuł nie zrobiły szału (w zasadzie to w 'pierwszą' część, ale to nie ma znaczenia z racji podobieństw). Z biegiem czasu jednak gra pokazała pazur i jest to jedna z gier w które chętniej gram i chcę wyciągać na stół. Świetne połączenie mechaniki budowania talii z mechaniką worker placement. Trzyma w napięciu od początku do końca, bardzo dobrze sprawdza się w niepełnym składzie (3 osoby - mniej nie testowałem).
Do plusów tej gry niewątpliwie można zaliczyć dobry czas rozgrywki - nie za długa ale też nie za krótka, przez co moze często pojawić się na stole, stosunkowo szybko się rozkłada, wszystkie ulepszenia i dodatki względem 'Diuna: Imperium' sa trafione- nie widzę słabego ogniwa we wszystkim co zmieniono/dodano (szpiedzy, kontrakty etc.), kompatybilność ze starymi dodatkami plus nowy dodatek w drodze (gdyby komuś było mało), opcjonalny dodatek kosmetyczny dzięki czemu cena trzyma dobry poziom, tematyka Diuny, choć jeśli ktoś nie jest fanem myślę też może się świetnie bawić.
Z minusów jak wspomniałem - gra może nie zachwycić od pierwszej rozgrywki, trzeba dać jej szansę, jednak największym dla mnie problemem jest polityka wydawcy. Diuna Imperium: Powstanie to wersja 2.0 Diuny Imperium. Lekko zmieniona, dopieszczona gra która stosunkowo szybko pojawiła się w sklepach. W teorii można używać liderów poprzedniej wersji w tej, można też połączyć talie kart, ale w praktyce nowa talia, przynajmniej wg innych graczy jest ciekawsza, a już na pewno wykorzystuje nowe mechaniki których nie było w podstawce. Dla ludzi którzy nie mają Imperium to nie jest problem. Powstanie to jej lepsza wersja. Dla ludzi którzy mają 'zwykłą' Diunę Imperium to dylemat. Z jednej strony zmian nie jest BARDZO wiele, nie są one rewolucyjne, bardziej ewolucyjne. Z drugiej strony rozgrywka została ulepszona. Natomiast dodatek Bloodlines będzie wykorzystywał nowe mechaniki, także posiadacze poprzedniej wersji mają dylemat. Ja liczę na to, że Diuny Imperium 3.0 nie zobaczymy (a przynajmniej nie prędko).
dodano: 2024-10-07 Lepsza wersja tej samej gry autor: Janusz Smoła

Diuna: Imperium - Powstanie to samodzielna gra rozwijająca pomysł znany z standardowej Diuny: Imperium. Podobnie jak oryginał, gra łączy elementy budowania talii i rozmieszczania agentów na planszy, jednak wprowadza kilka nowych mechanik, które dodają świeżości rozgrywce. Nowością są między innymi szpiedzy, którzy mogą przekształcić przebieg gry, dając dodatkowe możliwości strategiczne. Pojawiają się także nowe postacie i opcje, jak potężne czerwie, które wnoszą sporo dynamiki do konfliktów, choć ich użycie wymaga odpowiedniego przygotowania.

Wszystkie elementy w tej grze wydają się być usprawnione, w szczególności jeżeli chodzi o balans między kartami oraz dostępnymi polami na planszy. Co ciekawe, istniejące już dodatki da się połączyć z Powstaniem (za wyjątkiem kilku elementów).

"Minusem" jest niestety to, że gra jest mimo wszystko dość podobna do poprzedniej części, a co za tym idzie, niektórzy mogą czuć, że jest tutaj niewystarczająco dużo nowości by uzasadnić zakup tej gry.
dodano: 2024-06-11 Diuna Imperium 2.0? autor: rhoman

Diuna: Imperium - Powstanie - pomimo zawarcia w nazwie "Diuna: Imperium" nie jest dodatkiem do tej gry!
Jest to osobna podstawka, kompatybilna z dodatkami do Diuny, ale nie kompatybilna z samą podstwką.
Czemu tak? Twórcy stwierdzili, że są w podstawce rzeczy które chcieliby poprawić a nie są w stanie wprowadzić ich do obecnej podstawki.
Z jednej strony jest to fajny ruch, z drugiej strony, teraz mam dwie podstawki :P

Powstanie faktycznie wprowadza bardzo fajne zmiany, powoduje że gra jest jeszcze ciaśniejsza a przy tym bardziej dynamiczna.
Dostajemy możliwość kontrolowania/przywoływania czerwi oraz wprowadza synergię dla kart Imperatora oraz Gildii której moim zdaniem bardzo brakowało w pierwszej podstawce.

Niestety w żaden sposób nie naprawia problemu z brakiem "ruchu" na rynku kart w momencie kiedy zapcha się on tanimi kartami których nikt nie chce, a szkoda, bo mi osobiście to bardzo przeszkadza.

Podsumowując: jeżeli ktoś lubi Diune Imperium, Powstanie spodoba mu się co najmniej tak samo, jeżeli jej nie lubi, Powstanie w żaden sposób tego nie zmieni.