gry planszowe strategiczne > Wielce Imponujące Budowle (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Wielce Imponujące Budowle (edycja polska)

Wielce Imponujące Budowle (edycja polska)

Zbuduj najwspanialsze miasto starożytności!

cena:

142.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 70 min.

wydawca: Lucky Duck Games (2024)
projektant: Zé Mendes

wersja językowa: polska

Opis


Jesteś przywódcą starożytnej cywilizacji gotowym wydać całe swoje złoto, aby zbudować najwspanialsze miasto, jakie kiedykolwiek widziano. To do ciebie należy wybór wielce imponujących budowli, które będą pasować do twojego miasta. Budowle zwiększą produkcję kluczowych zasobów i przyczynią się w ten sposób do wzrostu populacji. Bacznie obserwuj przeciwników, bo mogą mieć na oku te same budowle co ty. Gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej punktów, zostaje okrzyknięty zwycięzcą i twórcą najwspanialszego miasta starożytności!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2024-05-05 Mistrzowski abstrakt autor: Darek Kuźma

"Wielce imponujące budowle" skorzystałyby na dosłownym tłumaczeniu tytułu na coś związanego z "cudami świata", ale to w zasadzie jedyny większy mankament tej świetnej strategicznej abstrakcyjnej kafelkowej gry o budowaniu miasta. Zasady są proste: każdy ma do wydania 7 złotych monet (9 jeśli weźmie się pożyczkę, która bez spłacenia kosztuje dwa punkty na koniec gry) i może je wydawać na dostępne kafelki budynków (różne kolory i kształty), kafelki dróg (różne kształty, w tym dłuższy może służyć również za most nad rzeką/jeziorem) lub wieże. Cel - zabudować jak najbardziej optymalnie swoją planszetkę tak, żeby otoczyć jak najwięcej swoich kafelków budynków, nie zakrywać nadrukowanych na planszetce zasobów i zdobyć jak najwięcej zasobów (nadrukowanych na kładzionych kafelkach budynków). Dziesięć rund, każda ma inny, losowo dobierany zestaw kafelków i ten sam zestaw, ale wszystkie są niepowtarzalne - gdy ktoś kupi coś przed nami, tego kafelka już nie ma. Liczy się więc szybkość, optymalizacja, planowanie i taktyczne podejście, bo im więcej graczy, tym szybciej nasze plany mogą się zdezaktualizować.

To, co jednak wyróżnia "Wielce imponujące budowle" spośród innych abstraktów, to zastosowane przez projektanta utrudnienia:
- w każdym momencie gry dostępne do zbudowania są budynki-cuda świata, które nie kosztują nic, a dają punkty, ale postawienie jednego wiąże się ze świadomym zakończeniem rundy. Pojawiają się zatem dylematy - zostały mi jeszcze 4 złote monety, ale wiem, że przeciwnik w swoim ruchu zbuduje cud, który bardzo chcę. Dać mu go zrobić i kupić sobie za te monety inny budynek, czy olać monety i zbudować cud, żeby zająć miejsce na planszetce i utrudnić ruch przeciwnikowi.
- cud można kupić tylko w momencie, gdy ma się jeszcze przynajmniej jedną monetę, nie można więc wykorzystać 7 monet, lecz tyle, na ile pozwalają przeciwnicy. Albo wykorzystać 7 monet i nie zbudować cudu (wbrew tytułowi, budynki-cuda są tylko przyjemnym dodatkiem, który dużo daje, ale nie odpowiada za większość punktów na koniec gry - ważniejsza jest optymalizacja miejsca na planszy i odpowiednie granie zasobami).
- budynek można zbudować tylko, jeśli stoi przy nim droga (ewentualnie inny budynek tego samego koloru). Dlatego drogi są bardzo cenne, ale dróg też nie można budować w próżni, więc jeśli zablokowaliśmy się w poprzednich ruchach, najpierw musimy zbudować wieżę (która musi graniczyć z jakimkolwiek naszym terenem), a dopiero potem od wieży można pociągnąć nową drogę. Czyli dwa ruchy, podczas których przeciwnicy mogą zabrać nam wszystkie fajne kafelki.

W rezultacie z przyjemnej rodzinnej abstrakcyjnej kafelkowej gry w budowanie miasta robi się niezły optymalizacyjny buldożer, a z mojego doświadczenia wynika, że w grach 2-osobowych i 3-osobowych większość wyników końcowych różni się zaledwie 1 czy 2 punktami i walka trwa do ostatniej rundy. Znakomita gra, która może odrzucać za swoją abstrakcyjność (to w zasadzie zapełnianie tetrisowymi kafelkami zielonych i niebieskich pól na planszy i zdobywanie abstrakcyjnych zasobów), ale w swojej kategorii wagowej bije w zasadzie wszystko, w co grałem. Polecam!
dodano: 2024-04-24 Niby to wszystko już było m, a jednak zachwyca :) autor: rhoman

Do Wielce Imponujących Budowli podchodziłem z dużym dystansem, nie tylko ze względu na średnio trafiony tytuł :) Gry z "tetrisem" bardzo lubię, ale mam już rewelacyjną Niezbadana Planęte i również udany Park Niedźwiedzi. Czy potrzebna mi jest kolejna tego typu gra i przede wszystkim czy czymś się będzie wyróżniać?
Po bardzo pozytywnych recenzjach zdecydowałem się sam sprawdzić i nie żałuję!
Wielce Imponujące Budowle w bardzo ciekawy sposób wprowadzają interakcje między graczami, s to za sprawą wspólnego rynku budynków i cudów. Dodatkowo tak jak budynki mają z góry ustaloną cenę tak cuda kosztują tyle ile graczowi zostało, czyli teoretycznie każdy można kupić już za 1 monetę, no chyba że ktoś go kupi przed nami.. ten bardzo prosty zabieg spowodował że cały czas sprawdzamy czy ktoś poza nami spełnia wymogi do wybudowania danego cudu i staramy się go kupić jak nataniej, ale przed innymi graczami.
W połączeniu z genialną wręcz prostota zasad otrzymujemy tytuł który powinien spodobać się każdemu:)

Polska edycja ma dodatkowo rewelacyjny stosunek ceny do zawartości. Byłem przekonany że cena będzie bliżej 200zl, bo w środku mamy na prawdę solidnie wydaną grę
Warto też wspomnieć że gra się świetnie prezentuje na stole, co powinno zachęcić osoby które dopiero poznają to hobby.