GRY STRATEGICZNE
Circadians: Nowy Świt
Gra euro wykorzystująca mechanikę planowania akcji i zarządzania kośćmi w futurystycznym świecie eksploracji pozaziemskiej cywilizacji.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: od 120 do 240 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2023)
projektant: S J Macdonald , Zach Smith
wersja językowa: polska
Opis
Gra euro wykorzystująca mechanikę planowania akcji i zarządzania kośćmi w futurystycznym świecie eksploracji pozaziemskiej cywilizacji, zaprojektowana przez S.J. Macdonalda (Wędrowcy znad Południowego Tygrysu oraz Architekci, Paladyni i Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa).
Planeta Ryh
Oddaleni o lata świetlne od domu Circadianie, osławieni ziemscy eksploratorzy, odkryli nową planetę wypełnioną inteligentnymi formami życia. Musimy zrobić co tylko można, aby utrzymać pokój, respektując nowy świat i jego gospodarzy. Mamy rozpocząć negocjacje z 3 tutejszymi klanami, aby zyskać ich łaski i gwarancje naszego bezpieczeństwa, oraz zgromadzić próbki organiczne. To dla nas wszystkich nowy teren, ale musimy być odważni i pomysłowi. Przyszłość Circadian od tego zależy.
Cel gry
W samodzielnej grze Circadians: Nowy Świt waszym celem jest poprowadzenie zespołu badaczy na niedawno odkrytej planecie Ryh. Będziecie zarządzać swoją załogą (kośćmi), aby eksplorować planetę, pozyskiwać surowce, handlować, budować ulepszenia swoich baz badawczych, konstruować wynalazki, a także negocjować z tubylcami.
Tajne planowanie akcji
Na początku rundy, ukryty za zasłonką, przerzucisz swoje kości i zaplanujesz ich wykorzystanie w danej rundzie. To twój tajny plan.
Kości to robotnicy
Będziesz je wystawiać w swojej bazie lub na wspólne, mocno ograniczone, pola akcji na planecie. Liczba oczek na kości decyduje o tym, gdzie możesz ich użyć oraz z jakim skutkiem.
W bazie i na planecie
Twoje kości na Farmach wytworzą surowce na kolejną rundę. Te wysłane na planetę mogą sterować jej eksploracją, handlować, pozyskiwać nowych Robotników z Akademii, kupować Statki i Farmy, czy negocjować z tubylcami.