gry planszowe strategiczne > Planet Unknown (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Planet Unknown (edycja angielska)

Planet Unknown (edycja angielska)

Kolonizuj i rozwijaj swoją planetę

cena:

339.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: od 60 do 80 min.

wydawca: Adams Apple Games (2022)
nr katalogowy: ASS1502
kod kreskowy: 746160597225

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Our planet has run out of resources, and we are forced to move. We have discovered a series of planets and sent our rovers to test their environment with the hope of colonization. Our rovers have confirmed 1-6 viable colonization options.

Planet Unknown is a competitive game for 1-6 players in which players attempt to develop the best planet. Each round, each player places one polyomino-shaped, dual-resource tile on their planet. Each resource represents the infrastructure needed to support life on the planet. Every tile placement is important to cover your planet efficiently and also to build up your planet's engine. After placing the tile, players do two actions associated with the two infrastructure types on the tile. Some tile placements trigger "meteors" that make all planets harder to develop and prevent them from scoring points in the meteor's row and column.

Planet Unknown innovates on the popular polyomino trend by allowing simultaneous, yet strategic turn-based play via the Lazy S.U.S.A.N. space station in the center of the table.


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-05-08 Terratetrisoformowanie autor: Darek Kuźma

W "Planet Unknown", które już niedługo wyjdzie po polsku i zasługuje na ogromny sukces w naszym kraju, terraformujemy eklektycznie wymyślone planety za pomocą tetrisowych kształtów. Kształty te z jednej strony służą do zakrywania pól i całych rzędów (i punktowania pełnymi rzędami), a z drugiej każdy z nich ma dwa kolory, dzięki którym wspinamy się mozolnie na torach postępu, zdobywając unikalne jednorazowe i stałe zdolności (i punkty) oraz tworząc mniej lub bardziej imponujące kombosy (dające punkty).

Są też karty wydarzeń, które albo utrudniają, albo pomagają w najmniej spodziewanym momencie (również zdobywanie punktów), są karty końcowych punktacji, które kierują każdą grę w innym kierunku (i wiadomo co dają), i jest obrotowy podajnik, z którego dociągamy tetrisowe kształty (im więcej osób, tym mniejsza przewidywalność tego, co się dostanie, ale grając solo - a gra jest naprawdę wyśmienita do grania solo - też szalenie trudno zaplanować coś na kilka tur do przodu).

I w sumie tyle. No dobrze, są jeszcze opcjonalne asymetryczne korporacje (tory punktów i unikalne zdolności), które zmuszają za każdy razem do grania innej gry (i innego punktowania) i przestawiania trybików swojego umysły na inne tory. Są też opcjonalne asymetryczne planety, na których kładziemy tetrisowe kształty - te najprostsze wprowadzają po prostu lekkie modyfikacje do planet uniwersalnych, ale zawsze zmusza to do zmiany sposobu myślenia (i czasem punktowania), natomiast te najtrudniejsze to już jazda bez trzymanki. Można wszystko ze sobą dowolnie łączyć, trochę jak planszetki graczy w "Zamkach Burgundii", tyle że tu jest wszystkiego więcej.

Przy czym "Planet Unknown" to wciąż na podstawowym poziomie gra dosyć lekka - i w kontekście zasad, i samej mechaniki. Nie powiedziałbym, że to gra familijna, choć całe rodziny zapewne będą w nią grać (ale dzieciom poniżej 8-9 lat bym tego nie pokazywał), natomiast taka, w którą śmiało mogą grać zarówno początkujący, jak i starzy wyjadacze. Kształty dobieramy w tym samym czasie (zawsze dwie możliwości, mniejszy lub większy kafelek), więc nawet jeśli ktoś będzie chwilę główkował nad najlepszym ruchem/kombosem, gra płynie szybko i sprawnie.

Nie jest to jakoś bardzo mózgożerna gra, ale pomóżdżyć zdecydowanie trzeba, a i można się pogubić, gdy uda się zbudować długie kombo. Ale frajdy przy tym całe mnóstwo!