GRY STRATEGICZNE
Lockup: Opowieść ze świata Roll Player + rozszerzenie
Czy uda Wam się zbudować odpowiednią reputację i zasłużyć na opinię najpotężniejszej bandy za kratami?
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: od 45 do 90 min.
wydawca: Ogry Games (2021)
projektant: Stan Kordonskiy
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: mini euro (166 szt.)
Opis
Gdy lojalne wojska króla Tarona z Nalos uporały się z inwazją Dragula, jego pojmanych sługusów wtrącono
do więzienia Kulbak, skąd ucieczka jest praktycznie niemożliwa dzięki magicznie wzmocnionym murom
i bezdusznym konstruktom-strażnikom. Raz do roku, podczas osobistej wizyty, król okazuje łaskę najtwardszej
bandzie więźniów, która dostaje następnie szansę na wywalczenie wolności na arenie w królewskim koloseum.
Grasz właśnie taką bandą, której członkowie - gnolle, koboldy, postrachy, gobliny, czy insektoidy - zostali pojmani
na polu bitwy i wtrąceni do więzienia Kulbak. Ale już za sześć krótkich tygodni król Taron przybędzie
z wizytą i może to właśnie Wy dostaniecie szansę, by wywalczyć sobie wolność? Tylko czy uda się Wam do tego
czasu zbudować odpowiednią reputację i zasłużyć na opinię najpotężniejszej bandy za kratami?
Jeżeli chcesz sobie poradzić w Lockup, musisz okazać się niezłym cwaniakiem przy rozstawianiu członków swojej
bandy w poszczególnych lokacjach więzienia. Wyślij mięśniaka tam, gdzie będzie trzeba się trochę porozpychać,
a tajniaka tam, gdzie wolisz nie wzbudzać podejrzeń strażników.
W każdej rundzie rozgrywki ten z graczy, który wyśle najsilniejszą załogę ze swojej bandy do danej lokacji zgarnia
dostępną w niej nagrodę: szansę na zdobycie surowców, fantów z przemytu lub rekrutację przydatnych dla sprawy
zbirów.
Tylko staraj się nie wzbudzać zbyt wielu podejrzeń strażników, bo zrobią nalot na cele i wszystko stracisz!
Po sześciu rundach rozgrywki, ktokolwiek zdobył najwięcej gwiazdek reputacji, wygrywa grę!
Mechaniki: Worker placement, set collection, licytacja.
Gra jak i inne z tego uniwersum (wydane przez Ogry Games) jest pięknie wydana, tania i bardzo przystępna. Kreska jest komiksowo-baśniowa co niewątpliwie dodaje uroku grze. Sama mechanika polega na umiejętnym zagrywaniu ekipy zakrytej lub odkrytej, przez co gra nabiera ciekawej mechaniki w której musimy domyślać się tak naprawdę kto i dlaczego zagrał swojego bandziora zakrytego. :) Ten kto zdobędzie najwięcej punktów wpływów w danym pomieszczeniu ma do niego pierwszeństwo i aktywuje go jako pierwszy.
Powyższa mechanika plus masa fantów do zbierania oraz tryb bardziej zaawansowany (już z klasami postaci z których każda z nich ma troche inną mechanikę startową) sprawia iż jest to bardzo miła i przyjemna gra na wspólne wieczory. Czasowo bardzo przyjemny umilacz gdyż znając już dobrze mechanikę, grę można skończyć w 2 godziny. Grę ogrywam w 2 osoby, wszystko działa jak należy. Regrywalność jak dla mnie 5/5 - jest masa fantów do zbierania (za każdym razem są inne), każdy z nich ma inne surowce wymagane do kupna, jest sporo wyzwań które trzeba wykonać w trakcie gry.
W tak przystępnej cenie ocena jak najbardziej maksymalna. Niska cena, niski próg wejścia, przyjemne i dosyć istotne interakcje z graczem/graczami, piękne wydanie - nic tylko brać. :)