GRY RODZINNE
Wilkołak (gra paragrafowa)
Komiks paragrafowy pełen brutalnych przygód w fantastycznej krainie
cena:
28.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Fox Games (2017)
kod kreskowy: 9788328046078
wersja językowa: polska
Opis
Niech cię nie zmyli senna atmosfera przykrytego śniegiem Białegoboru... W tym miasteczku dzieją się straszne rzeczy. A Ty, Eoras, uczeń maga już za chwilę staniesz się także wilkołakiem. I lepiej szybko się nauczyć myśleć i walczyć jak on, bo nie masz ani chwili do stracenia: twój mistrz Tedocred zniknął i pewne jest, że nie wybrał się na spokojny spacer po lesie. Mówią ci o tym liczne znaki: tajemne emblematy na ciałach ofiar, mrożące krew w żyłach opowieści o ludziach przepadających bez śladu i intuicja.
Kto za to wszystko odpowiada? Wampiry, a może wataha wilkołaków? Wilczy zmysł słusznie ci podpowiada, że sprawa nie jest taka prosta. Korzystaj ze swej wiedzy, Uczniu maga, nadstawiaj uszu, Wilku. Czy ci się powiedzie? To zależy już tylko od Ciebie.
Ciekawa koncepcja umieszczenia gry RPG w formie paragrafowej książki-komiksu, gdzie na kolejnych kadrach szukamy cyfr z numerami kadrów, do których mamy się udać. Jesteśmy młodym adeptem sztuk alchemicznych, który został ugryziony przez wilkołaka, co z jednej strony obarczyło nas pewnymi wynikającymi z tego tytułu "niedogodnościami", z drugiej uczyniło łatwiejszym wykonanie naszej misji, czyli poszukiwanie naszego zaginionego mistrza.
Fabuła jest dość długa, gra-książka może zająć nawet cały dzień, a z racji na wprowadzenie losowości (polecam zastąpienie dysku, do losowania wyników znajdującego się w książce, zwykłą kością k6) nigdy nie mamy pewności, czy nie zginiemy gdzieś w trakcie opowieści, co na pewno zwiększa nie tylko wspomniany czas rozgrywki, ale także sprawia że będziemy zapewne "zmuszeni" (a raczej chcieli) zaczynać od początku.
W komiksie wprowadzono wspomniane na wstępie elementy RPG: swoją postać możemy rozwijać w kilku kierunkach, zdobywając nowe moce, co ponownie zwiększa regrywalność pozycji - inaczej będzie wyglądać rozgrywką postacią nastawioną na walkę fizyczną, a inaczej magiem. To ciekawy pomysł, twórczo rozwijający formę komiksu paragrafowego.