GRY PRZYGODOWE
Talisman Magia i Miecz: Smoki
Wejdź na Smoczą Wieżę i zmierz się z Królem Smoków! Rozszerzenie do Talisman Magia i miecz
cena:
149.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 120 min.
wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-MIM08
kod kreskowy: 5902259205555
wersja językowa: polska
Opis
Trzej Smoczy Władcy powracają do swojego rodowego domu w krainach ognia. Każdy z nich żądny dominacji nad królestwem Magii i Miecza, gotowy do walki, aby posiąść na własność legendarną Koronę Władzy. Ten, który sięgnie po ów potężny artefakt, zostanie koronowanym Królem Smoków. Wówczas wszystkie żywe istoty ugną się pod jego tyranicznymi rządami lub padną ofiarą jego gniewu. Rozpoczyna się nowa wyprawa po Koronę Władzy, tak przerażająca i niebezpieczna, jak nigdy wcześniej……czas terroru i ognia wkrótce nastanie!Rozszerzenie Smoki zawiera nową niebezpieczną Krainę Wewnętrzną, o której podbój będą zmagać się bohaterowie. Ponad 300 nowych kart i żetonów przedstawia Smoczych Władców i ich zastępy smoków. W pudełku znajduje się również sześciu nowych Poszukiwaczy, których reprezentują szczegółowo wykonane plastikowe figurki. Dzięki wszystkim tym nowym elementom gracze będą mogli przeżyć kolejne emocjonujące przygody!Zawartość pudełka: 1 instrukcja1 dwustronna nakładka na planszę168 kart Smoków140 żetonów Smoków1 żeton Korony19 żetonów Snu3 karty Smoczych Władców3 karty Alternatywnych Zakończeń6 kart Poszukiwaczy6 plastikowych figurek
Często kupowane razem z Talisman Magia i Miecz: Smoki:
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-07-07
UAU- ŁaŁ
autor:
Kamil Czajkowski
Szalenie zakręcony dodatek.
Osoby posiadające podstawę lub inne dodatki ten dodatek muszą mieć.
Wprowadza masę nowości jak i dodatkową planszę- nakładkę (dwie strony)
Wprowadzenie elementu smokow i ich oddziaływania na wczesnym etapie gry jest świetnym pomysłem co utrudnia grę ale też może ułatwić (karty talii smoków są przystosowane na różne etapy gry) Twórcy widać przemyśleli swoje dzieło od początku do końca. Dodatkowe żetony - łuski kompletnie zmieniają przebieg dotychczasowej gry w Talisman. Gra w połączeniu z podstawą czy innymi dodatkami już w średniej fazie robi wrażenie ilością kolorów i rzeczy na planszy- nic tylko oczy cieszyć. Niektórzy bohaterowie dodani wraz z tym dodatkiem mogą sprawiać wrażenie niezbalansowanych ale jak powszechnie wiadomo gra jest bardzo, bardzo losowa co kształtuję rozgrywkę a wspomniane wyżej nowości z tego dodatku jednym słowem kompletnie odmieniają zwykłą podstawową grę.
Dodatek obowiązkowy dla fanów i innych graczy którym po wielu godzinach gry brakuje czegoś nowego.





Szalenie zakręcony dodatek.
Osoby posiadające podstawę lub inne dodatki ten dodatek muszą mieć.
Wprowadza masę nowości jak i dodatkową planszę- nakładkę (dwie strony)
Wprowadzenie elementu smokow i ich oddziaływania na wczesnym etapie gry jest świetnym pomysłem co utrudnia grę ale też może ułatwić (karty talii smoków są przystosowane na różne etapy gry) Twórcy widać przemyśleli swoje dzieło od początku do końca. Dodatkowe żetony - łuski kompletnie zmieniają przebieg dotychczasowej gry w Talisman. Gra w połączeniu z podstawą czy innymi dodatkami już w średniej fazie robi wrażenie ilością kolorów i rzeczy na planszy- nic tylko oczy cieszyć. Niektórzy bohaterowie dodani wraz z tym dodatkiem mogą sprawiać wrażenie niezbalansowanych ale jak powszechnie wiadomo gra jest bardzo, bardzo losowa co kształtuję rozgrywkę a wspomniane wyżej nowości z tego dodatku jednym słowem kompletnie odmieniają zwykłą podstawową grę.
Dodatek obowiązkowy dla fanów i innych graczy którym po wielu godzinach gry brakuje czegoś nowego.
dodano: 2014-03-24
dla zaawansowanych graczy
autor:
Krzysztof Rudnicki
Dodatek Smoki według mnie - podobnie jak w Magii i Miecz - powinien wyjść jako ostatni. Zawiera mini planszę, która zastąpi nam całą Środkową Krainę zmieniając pole gry w dość znaczący sposób. Trudność gry wzrasta, ogólnie smoki zaczynają dominować w rozgrywce. Jest to dość istotny dodatek, ale dla starych wyjadaczy, nieco już znudzonych dotychczasową grą. Potrafi tchnąć nowe życie w starą grę :-)





Dodatek Smoki według mnie - podobnie jak w Magii i Miecz - powinien wyjść jako ostatni. Zawiera mini planszę, która zastąpi nam całą Środkową Krainę zmieniając pole gry w dość znaczący sposób. Trudność gry wzrasta, ogólnie smoki zaczynają dominować w rozgrywce. Jest to dość istotny dodatek, ale dla starych wyjadaczy, nieco już znudzonych dotychczasową grą. Potrafi tchnąć nowe życie w starą grę :-)
dodano: 2013-01-22
nowa opcja
autor:
Tufturek
Dodatek jest wart uwagi dla osób, które chcą podnieść poziom trudności podstawowej gry, z adnotacją, że smoczy aspekt kompletnie zdominuje rozgrywkę - jeżeli korzystamy z tego rozszerzenia, nie możemy na przykład użyć kart alternatywnych zakończeń (na końcu walczymy z królem smoków). Dodatek wydłuża też rozgrywkę, ponieważ w turze każdego gracza dochodzi nowa faza (losowanie i rozpatrywanie smoczego żetonu).
W naszej grupie gramy na zmianę - raz ze smokami, raz bez nich.
Nowi bohaterowie mają świetnie wykonane figurki, które wyglądają znacznie lepiej niż te z podstawowej gry, co trochę rzuca się oczy.
Dwustronna plansza-nakładka to dosyć dziwny gadżet ze względu na to, że jedna strona zastępuje Krainę Wewnętrzną nową wersją, która jest praktycznie identyczna, ale tematycznie związana ze smokami (oczywiście). Całkowicie zbędne.
Druga strona jest już ciekawsza. Można jej użyć jako nakładki na Krainę Wewnętrzną lub jako dodatkową planszę na którą wchodzimy z Korony Władzy. Jest to smocza wieża, w której zmierzymy się, a jakże, z wieloma smokami i ich sługami, a na końcu z samym Królem Smoków.
Ogólnie, jeżeli jesteście smoczym fan(atyk)ami, to pozycja obowiązkowa. Jeżeli nie, dodatek może dla Was nie być wart zainwestowanych pieniędzy.





Dodatek jest wart uwagi dla osób, które chcą podnieść poziom trudności podstawowej gry, z adnotacją, że smoczy aspekt kompletnie zdominuje rozgrywkę - jeżeli korzystamy z tego rozszerzenia, nie możemy na przykład użyć kart alternatywnych zakończeń (na końcu walczymy z królem smoków). Dodatek wydłuża też rozgrywkę, ponieważ w turze każdego gracza dochodzi nowa faza (losowanie i rozpatrywanie smoczego żetonu).
W naszej grupie gramy na zmianę - raz ze smokami, raz bez nich.
Nowi bohaterowie mają świetnie wykonane figurki, które wyglądają znacznie lepiej niż te z podstawowej gry, co trochę rzuca się oczy.
Dwustronna plansza-nakładka to dosyć dziwny gadżet ze względu na to, że jedna strona zastępuje Krainę Wewnętrzną nową wersją, która jest praktycznie identyczna, ale tematycznie związana ze smokami (oczywiście). Całkowicie zbędne.
Druga strona jest już ciekawsza. Można jej użyć jako nakładki na Krainę Wewnętrzną lub jako dodatkową planszę na którą wchodzimy z Korony Władzy. Jest to smocza wieża, w której zmierzymy się, a jakże, z wieloma smokami i ich sługami, a na końcu z samym Królem Smoków.
Ogólnie, jeżeli jesteście smoczym fan(atyk)ami, to pozycja obowiązkowa. Jeżeli nie, dodatek może dla Was nie być wart zainwestowanych pieniędzy.
dodano: 2012-04-11
bez szału
autor:
Marek Romanowski
Kupując Smoki chciałem wyskalować grę, aby dobrze funkcjonowała z dodatkiem Podziemia z tej racji, iż Podziemia mają jak dla mnie zbyt wysoki poziom trudności w stosunku do przemierzania krainy środkowej.





Kupując Smoki chciałem wyskalować grę, aby dobrze funkcjonowała z dodatkiem Podziemia z tej racji, iż Podziemia mają jak dla mnie zbyt wysoki poziom trudności w stosunku do przemierzania krainy środkowej.
dodano: 2012-04-04
Dla ambitnych
autor:
jakasywa
Dodatek z cyklu tych większych, czyli zawierających mini-plansze. Tym razem obszar, który dostajemy pełni funkcję nakładki na wewnętrzną strefę (o dziwo jest dwustronny). Co do samego dodatku:
- otrzymujemy 6 nowych poszukiwaczy (są oni "w miarę" zbalansowani i nadają się do normalnej gry bez Smoków. Jeśli jednak chcemy bawić się ze smokami, to część z nich ma nad pozostałymi przewagę (odporność na smoczy gniew). Figurki są, tradycyjnie już, wykonane poprawnie, bez szaleństw (nie są malowane).
- nowe karty NIE SĄ kartami przygód - są to oddzielne zdarzenia przyporządkowane odpowiednim smoczym władcom. Content jest typowo late-mid i endgame'owy - wrogowie są raczej silni (statystyki 7 i powyżej to norma), a łup jest (adekwatnie do strażników) zacny. Kart jednak powinno się używać w zgodzie z instrukcją dodatku, gdyż same w sobie raczej zaszkodzą zwykłej rozgrywce, niż pomogą.
Smoki wprowadzają sporo nowości i niewątpliwie potrzeba czasu na zaznajomienie się z nimi. Nowe mechanizmy wymagają czasu, cierpliwości i uwagi ze strony graczy. Całość dodatkowo wydłuża rozgrywke, co często może być przeszkodą (moje sesje z Talismanem zazwyczaj trwają około 3-4 godzin, a ze smokami śmiało można dojść do 5 biorąc pod uwagę co najmniej 4 grających).
Na koniec dodam, że dodatkowe zakończenia i same reguły gry dodatku są wciągające i całkiem spójne z całością. Natomiast historia kryjąca się za wszystkimi wydarzeniami też ma sens.
Dla maniaków i osób znudzonych starym Talismanem pozycja obowiązkowa. Dla osób nowych, raczej ciekawostka nim się zdążą otrzaskać z podstawką i innymi dodatkami.





Dodatek z cyklu tych większych, czyli zawierających mini-plansze. Tym razem obszar, który dostajemy pełni funkcję nakładki na wewnętrzną strefę (o dziwo jest dwustronny). Co do samego dodatku:
- otrzymujemy 6 nowych poszukiwaczy (są oni "w miarę" zbalansowani i nadają się do normalnej gry bez Smoków. Jeśli jednak chcemy bawić się ze smokami, to część z nich ma nad pozostałymi przewagę (odporność na smoczy gniew). Figurki są, tradycyjnie już, wykonane poprawnie, bez szaleństw (nie są malowane).
- nowe karty NIE SĄ kartami przygód - są to oddzielne zdarzenia przyporządkowane odpowiednim smoczym władcom. Content jest typowo late-mid i endgame'owy - wrogowie są raczej silni (statystyki 7 i powyżej to norma), a łup jest (adekwatnie do strażników) zacny. Kart jednak powinno się używać w zgodzie z instrukcją dodatku, gdyż same w sobie raczej zaszkodzą zwykłej rozgrywce, niż pomogą.
Smoki wprowadzają sporo nowości i niewątpliwie potrzeba czasu na zaznajomienie się z nimi. Nowe mechanizmy wymagają czasu, cierpliwości i uwagi ze strony graczy. Całość dodatkowo wydłuża rozgrywke, co często może być przeszkodą (moje sesje z Talismanem zazwyczaj trwają około 3-4 godzin, a ze smokami śmiało można dojść do 5 biorąc pod uwagę co najmniej 4 grających).
Na koniec dodam, że dodatkowe zakończenia i same reguły gry dodatku są wciągające i całkiem spójne z całością. Natomiast historia kryjąca się za wszystkimi wydarzeniami też ma sens.
Dla maniaków i osób znudzonych starym Talismanem pozycja obowiązkowa. Dla osób nowych, raczej ciekawostka nim się zdążą otrzaskać z podstawką i innymi dodatkami.
Smoki podzieliły graczy. Rozbudowana mechanika losowania, umieszczania i rozpatrywania dodatkowych żetonów i kart przedłuża partię, ale nadaje jej innego charakteru. Dodatek na tyle mocno zmienia rozgrywkę, że grając wraz z nim dobrze jest mieć świadomość, że klimatem i mechanizmami zdominuje rozgrywkę i grać będziemy przede wszystkim w Smoki. Uważam, że motyw starcia trzech smoczych władców jest interesujący, ale nie do końca idealnie zaimplementowany. Są gracze, którzy dodatek ten łatają domowymi zasadami, są fani oryginału, są zdeklarowani przeciwnicy. Na pewno nie jest polecany jako wczesny zakup dla początkujących graczy. Dla zaawansowanych, mimo pewnych niezręczności- może stanowić nie lada zabawę, bo tzw power creep rośnie nieprawdopodobnie.