GRY PRZYGODOWE
Cthulhu: Death May Die Strach przed Nieznanym (edycja polska)
Samodzielna odsłona kooperacyjnych zmagań z Wielkimi Przedwiecznymi
cena:
412.90 369.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 369.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2024)
kod kreskowy: 5902560389548
projektant: Rob Daviau , Eric M. Lang , Marco Portugal
wersja językowa: polska
Opis
Kultyści, rytuały i stawka większa niż poczytalność
Pełna pasji, samodzielna kooperacyjna gra planszowa, w której ceną za ocalenie rzeczywistości przed przerażającymi koszmarami spoza czasu i przestrzeni jest twoja poczytalność, a może i coś więcej. Strach przed nieznanym rozwija formułę Cthulhu: Death May Die przynosząc nowy zestaw Scenariuszy, nowych Przedwiecznych i ich popleczników oraz pakiet narzędzi do podkręcenia dowolnej gry w serii
Zawartość:
46 plastikowych figurek
16 kafli
Plansza Scenariusza
Plansza Nieznanego
10 plansz Badaczy
64 karty Mitów
90 kart Odkryć
8 kart Niepoczytalności
6 kart Scenariuszy
6 kart Potworów Scenariusza
8 kart Przedwiecznych
2 karty Popleczników Przedwiecznego
12 kart Nieznanych Reliktów
23 karty Nieznanych Potworów
4 karty Nieznanych Mitów
8 kości
5 plastikowych podstawek
30 znaczników Macek
166 żetonów
instrukcja
Połączcie swoje lęki
Wybierzcie jednego Starszego Boga i pudełko Scenariusza. Każde z nich wnosi swoje komponenty i wyjątkowe wyzwania. Z połączenia obu stworzycie niezapomnianą rozgrywkę!
Nie dajcie zwyciężyć szaleństwu
Każdy z waszych Badaczy rozpoczyna grę z szaleństwem, które może być pomocą, ale grozi zatraceniem. W toku rozgrywki szaleństwo narasta, przybliżając bohaterów do upadku, ale też zwiększając ich moce.
Powstrzymajcie rytuał
Waszym celem jest powstrzymać rytuał kultystów, którzy przyzywają Starszego Boga na nasz świat. Zaburzenie rytuału uczyni istotę wrażliwą na działania śmiertelników i da szansę na ocalenie.
Kompatybilność
Włączcie nowych wrogów do rozgrywki również w inne gry z linii Cthulhu: Death May Die! Odkryjcie potęgę artefaktów, potężnych… lecz straszliwie pustoszących poczytalność Badaczy!
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. Gra dla graczy od 14 roku życia.
Kolejna gra, którą można grać bez potrzeby posiadania wcześniejszych wersji, ale można też dowolnie miksować z innymi pudełkami.
Dla nowych/rozdających te serie gier - zasady są proste, autor jest znany z konkretnych, logicznych rozwiązań, pasujących do klimatu gry. Będziemy współpracować by przerwać rytuał kultystów, każda misja/scenariusz wymaga w innych działań, ma inne cele, ale przy każdym będziemy kosić kultystów, bić potwory i dobrze się bawić. Napięcie stałe rośnie, bo przedwieczni w końcu wyłonią w naszym wymiarze i też trzeba będzie ich posłać gdzie raki zimują. Przy tym nie możemy za bardzo szaleć bo...oszalejemy. Dosłownie stracimy całą niepoczytalność, trzeba nad tym panować, bo utrata części poczytalności jest, no cóż wskazana, stajemy się wtedy lepiej przystosowani do walki z niezrozumiałymi siłami, ale nie możemy pozwolić by poszło za daleko, bo już nie wrócimy... Jedna z najbardziej docenianych gier kooperacyjnych na świecie, jeśli wolicie Cthulhu od Marvela to bierzcie to pudło.
Jak ktoś zna grę to dobra kolejna odsłona, misje są ciekawe, staramy się przekonać sędziów o niewinności "czarownicy" trzymając ich przy tym z daleka od Pubu, wysadzamy zamek Władka Palownika, mielimy kultystów by mieć kości, demaskujemy trupę cyrkową (tak, to też kultyści). Nowi przedwieczni fajni, jeden wzmacnia przeciwników, drugi wyczerpuje/zapycha nam pola stresu i życia, figurki też bardzo ładne. Do tego więcej "akt psychiatrycznych", nowi badacze, nowe potfory, oraz dwa nowe "moduły" jeden: artefakty - ułatwia grę, drugi "nieznane potwory" - utrudnia. Moduły można dodać do każdego scenariusza. Fajny bajer, zwiększa regrywalność, pozwala urozmaicić i dopasować rozgrywkę do własnych preferencji. Ogolnie udana część i cieszę się, że to podstawka, bo rozkładanie gry z 3 pudełek, plus np. 4te- przedwieczny/unspeakable box to już raczej wolałbym budować fort z tych pudel niż rozkładać grę i za 1,5h ją składać do 4 różnych pudel.