GRY PRZYGODOWE
Mały Epicki Cthulhu (edycja polska)
W grze Mały epicki Cthulhu wcielicie się w badaczy, eksplorujących zimne i zapomniane wyspiarskie miasteczko Nowe Arkhamoore, położone opodal brzegu Nowej Anglii.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 45 min.
wydawca: Galakta (2024)
nr katalogowy: PL-TECT01
kod kreskowy: 5902259207931
projektant: Scott Almes
wersja językowa: polska
Opis
W grze Mały epicki Cthulhu wcielicie się w badaczy, eksplorujących zimne i zapomniane wyspiarskie miasteczko Nowe Arkhamoore, położone opodal brzegu Nowej Anglii. W tym zazwyczaj sennym miejscu rozpętało się prawdziwe szaleństwo, gdy prastare legendy zaczęły się urzeczywistniać. Uliczkami kroczą upiorne monstra, a spod wody próbuje wyłonić się przedwieczna groza... Musicie wspólnie zamknąć 6 portali, nim zło stanie się zbyt potężne! Już teraz cała wyspa jest pełna tajemnic i istot, które igrają z czasem i przestrzenią. Czy zdołacie rozwikłać tajemnice starożytnej księgi i zapieczętować nieziemskie portale, nim będzie za późno?
4 warianty rozgrywki!
Co wyróżnia Małą epicką grę?
Niski próg wejscia
Wiele strategii
Szybkie tury
Krótki czas rozgrywki
Wysoka regrywalność
Małe pudełko
Zawartość
• 4 arkusze Wielkich Przedwiecznych*
• 6 arkuszy graczy*
• 1 arkusz Necronomiconu*
• 2 arkusze kroczących / odrzucania*
• 1 karta pomocy*
• 5 dwustronnych kart miasta
• 1 koło szaleństwa ze wskaźnikiem
• 30 kart stron°
• 3 specjalne kości
• 55 drewnianych znaczników
• 85 drewnianych macek
• 1 worek dobierania
• 1 instrukcja
Informacje dot. bezpieczeństwa
Ten produkt nie jest zabawką. Produkt przeznaczony dla osób powyżej 14 roku życia
Jak inne Tiny Epic-i to pełna gra, nie najprostrza gra, zamknięta w małym pudełku. Poprzez pełna mam na myśli, że po otworzeniu wysypią się dwie garście przeuroczych, ale małych mepelków, solidny, podsumowany "kręciołek", a po rozłożeniu zajmie miejsca jak gra z dużego pudełka, a do wyboru jest 6 postaci, 4 bossów, dwustronne plansze miasta dodatkowo zwiększające regrywalność, a 3 tryby rozgrywki (kooperacyjna, solo gdzie pomagać nam będzie asystent - automa oraz "0 graczy", gdzie wg. algorytmu przesuwamy automat i patrzymy czy sobie poradzą).
Gra polega na zbieraniu macek z planszy, by najpierw tłumaczyć Necronomicon, a potem klepać Przedwiecznego. Brzmi prosto, ale przeszkadzać nam będzie losowy dociąg macek z worka, ograniczone miejsce na macki, potwory jak i sam przedwieczny. Musimy to kontrolować w sposób podobny do tych Pandemiców, skorzystać z dostępnych zasobów, czasem ryzykować w stylu push your luck. Tura gracza jest nieco kostropata, musi wykonać on 3 etapy porządkowania, każdy może zostać przerwany przez negatywny efekt grybi trzeba pamiętać gdzie się było, na której macce, idzie ogarnąć, ale umiarkowanie przyjemne w nauce. Do tego znaczniki macek w zależności od efektu możemy wykładać w 3 różne miejsca, znów, można przywyknąć, ale nauka przypomina uczenie się zasad logiki formalnej że słabym nauczycielem, bo instrukcja jest napisana tak chaotycznie jakby czerpała z samego Necronomikonu. Przez to też nie polecałbym na początek, czy by wprowadzić nowe osoby do hobby, są pozycje z mniej wymagającym prowadzeniem rozgrywki. Jak już przez to przejdziemy rozgrywka jest przyjemna, postacie mogłyby być bardziej asymetryczne, ale każdy ma jakiś jeden mały bonus, podobnie jak przedwieczni mają swoją umiejętność i rożną trudność. Ale prawdziwego badacza to nie zniechęci, fani Cthulhu mają wreszcie swojego "Epic-a", który jest dobry, w klimacie, dowozi ciekawymy bajerem na stole, fajnym grafikami, dobraą regrywalnością i super mini-mepelkami. No i ma dodatek, który dodaje przedwiecznych, badaczy, nowy tryb solo i kooperacyjny.