gry planszowe przygodowe > Dungeon Degenerates: Hand of Doom
GRY PRZYGODOWE
logo przedmiotu Dungeon Degenerates: Hand of Doom

Dungeon Degenerates: Hand of Doom

Dungeon Crawler w mrocznym świecie fantasy

cena:

429.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: od 30 do 360 min.

wydawca: Goblinko (2017)
nr katalogowy: GOBDD01
projektant: Eric Radey , Sean Äaberg

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Dungeon Degenerates: Hand of Doom takes place in the Dark Fantasy Realm of the decaying Eastern Provinces of the Würstreich. Players take escaped criminal adventurers on unsavory missions through four distinct regions, each with their own monsters & encounters. As the players explore the Würstreich, danger levels rise continuously across the map. Players must complete their mission before the Hand of Doom descends on the board, unleashing evil magic on the land.

Dungeon Degenerates is for 1-4 players co-op. Players can form parties or split up throughout the game at will; there is no obligation to stick together. Game play is 1-3 hours based on mission. Dungeon Degenerates has an epic RPG campaign feel in an open world sandbox board game, and you bring your experience & items from previous missions. There are multiple missions & objectives of varying difficulty with multiple ways to approach each mission. Dungeon Degenerates is set in a cohesive & fixed world with multiple distinct regions which feature unique encounters & thematic monsters. Encounters allow multiple interaction choices; you do not have to fight everyone you see. Play features an open experience system allowing for character customization with new skills. You are always in danger - the town is not an artificial safe zone - combat is dangerous. There are various modes of travel - players cooperate to choose their route & pace, or split up & fend for themselves. Dungeon Degenerates features streamlined combat with tactical depth; each player rolls dice only once on their turn, using standard 6-sided dice only. There are over 100 monsters with unique abilities & artwork.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-01-27 Punk rock i dungeon crawl autor: maruniewicz

W największym skrócie: jeżeli ktokolwiek z potencjalnie zainteresowanych waha się czy warto zainwestować pieniądze w Dungeon Denegerates to odpowiedź brzmi - tak, absolutnie. Gra jest bardzo trudno dostępna w Europie, a cena tutaj jest najkorzystniejsza jaką widziałem gdziekolwiek.
Co do samej recenzji jednak, to Dungeon Degenerates można czytać na dwa sposoby. W kwestii rozgrywki mamy do czynienia z dość prostą w obsłudze (chociaż wymagającą dużego stołu) kampanijną wariacją na temat Eldritch Horror i pokrewnych gier kooperacyjnych z zarządzaniem zagrożeniem doprawioną dosyć dużą ilością walki (opartej na interesującym i dość oryginalnym mechanizmie). DD jest co prawda, jak wyżej wspomniałem, rozgrywana w scenariuszach, ale na całą kampanię zazwyczaj składa się ich 4-5 więc zakończenie całości podczas dłuższego planszówkowego wieczoru jest jak najbardziej realne. Uwielbiam to rozwiązanie i żałuję, że więcej gier z niego nie korzysta. Na przestrzeni tych kilku misji świat gry będzie stawał się coraz bardziej niebezpieczni, ale również nasi antybohaterowie nabiorą doświadczenia zaopatrując się w nowe umiejętności i zdobywając ekwipunek. Wspomniany system walki opiera się na wybieraniu postawy defensywnej lub ofensywnej, typu ataku i rzucie pięcioma kostkami. Dwie z nich odpowiadają za atak - trafiamy, gdy wypadnie mniej niż testowany parametr, zadając obrażenia z wyższej; dwie za obronę- unikamy trafienia wyrzucając mniej niż nasza zręczność, a piąta to joker, który możemy zastosować zamiast poprzednich w zależności od wybranej postawy. Do tego dochodzą specjalne zdolności, właściwości przedmiotów więc model walki, mimo że statyczny, oferuje całkiem sporo możliwości taktycznych (szczególnie przy 3 czy 4 postaciach). Walka stanowi lwią część rozgrywki, pozostała to włóczenie się po mapie, losowe encountery i interakcja z celami scenariusza. Są pewne nowinki, jak na przykład możliwość inwestowania w miasta (gdzie kupujemy przedmioty), czy nawet założenie bazy, ale szukający oryginalności w warstwie formalnej gry nie zostaną tu przesadnie zaskoczeni.
Co innego jednak drugi wymiar DD czyli to czym gra jest i jak wygląda. Nie będzie przesadą jeżeli powiem, że to prawdopodobnie najodważniejszy projekt artystyczny wśród komercyjnych gier planszowych. Świat gry to punkrockowa / zinowa / narkotyczna wariacja w przedmiocie warhammerowego fantasy z lat 80 i 90 i wygląda to absolutnie obłędnie. Mapa Wurstreichu to najpiękniejsza plansza jaka istnieje w hobby. Projekt graficzny i jego wykonanie jest nieporównywalny do jakiegrokowlei generycznego fantasy, a kontrkulturowy styl pisania scenariuszy to miód na serce każdego statecznego wywrotowca. Jednocześnie gra traktuje odbiorcę poważnie i ma sensownie napisane zasady, pozostawiając niewiele miejsca na pytania i FAQ. Polecam z całego serca, nie ma chyba żadnej gry, która byłaby bardziej cool niż DD.