GRY PRZYGODOWE
Brzdęk Ekspedycje - Świątynia Małpich Królów
Dodatek do gry Brzdęk!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 60 min.
wydawca: Lucrum Games
kod kreskowy: 5903689798570
wersja językowa: polska
Opis
Masz chrapkę na przygodę? Marzą ci się bajeczne łupy? Seria Brzdęk! Ekspedycje jest właśnie dla ciebie! Nowe plansze to doskonały sposób na kontynuację przygody w świecie twojej ulubionej gry. Tym razem celem ekspedycji będzie niebezpieczna dżungla, w gęstwinach której kryje się ponoć starożytna Świątynia Małpich Królów. Jeśli legendy mówią prawdę, pośród ruin czekają bezcenne relikty upadłej małpiej cywilizacji... a także niestrudzony mechaniczny strażnik. Czy uda ci się dotrzeć do świątyni? A jeśli tak, to czy poradzisz sobie z jej pokrętnymi zmechanizowanymi korytarzami?
Tym razem przygoda wzywa cię do gęstej tropikalnej dżungli. Zawalcz ze starożytnym strażnikiem, znajdź drogę pośród ruchomych mechanicznych korytarzy, posiądź skarby małpich królów i... ograj rywali w trybie mini kampanii.
"Brzdęk" jest kolejną po "Wyprawie do El Dorado" planszówką, która łącząc proste i eleganckie mechaniki z efektowną przygodową otoczką, była w stanie podbić serca tysięcy graczy na całym świecie. Nic więc dziwnego, że powstał szereg dodatków, które lekko modyfikują doświadczenie z "brzdękania" i odświeżają rozgrywkę na tyle, by nadal bawiła, ale nie odstawała zbytnio od tego, za co ludzie pokochali podstawkę.
"Świątynia Małpich Królów" oferuje nową dwustronną planszę - dżungla i świątynia - z różnymi urozmaiceniami sprawdzonej formuły. Plansza dżungli została wzbogacona o możliwości zbierania wihajstrów, czyli rzeczy, za które przy odrobinie szczęścia będzie można zdobyć po wyjściu na powierzchnię dużo punktów. Są trzy rodzaje wihajstrów, każdego jest sześć sztuk i wszystkie są oczywiście zakryte, więc nie wiemy, które akurat znajdziemy. Im więcej uda nam się zebrać takich samych, tym więcej dostaniemy punktów. Różnica między jednym a sześcioma to kilkadziesiąt punktów, co może przeważyć szalę na korzyść gracza, który skwapliwie zbierał wihajstry.
Plansza dżungli jest trudniejsza, ale zapewnia znacznie więcej kombinowania, bowiem na planszy znajduje się dziewięć kafli mechanizmów, które się obracają, zmieniając wygląd ścieżek. Możemy sami je obrócić za pomocą pasujących kolorystycznie wihajstrów (losujemy na początku trzy), a czasem obraca je rosnąca furia ogromnej małpy, która ściga nas po korytarzach w miejsce smoka z podstawki (robi dokładnie to samo, różnica jest tylko w kształcie meepla). W ten sposób idealna droga ucieczki po zdobyciu artefaktu/ów może dosłownie zniknąć nam przed nosem, zmuszając do chodzenia okrężnymi drogami i dając przeciwnikom wystarczająco czasu, by uciec i nas pogrążyć. Można też podkładać sobie świnie - widząc, że drugi poszukiwacz jest za nami i mając odpowiedni kolor wihajstra, możemy przejść na drugą stronę i zmienić jego położenie, zamykając drogę przeciwnikowi.
Twórcy stworzyli również możliwość rozegrania mini-kampanii - gra się najpierw na planszy dżungli, potem na planszy świątyni, a pewne rzeczy zostają z nami po pierwszej rozgrywce, ułatwiając grę w kolejną. Jest to opcja na tyle fajna, że warto choć raz spróbować swoich sił, nie zmienia to natomiast faktu, że wartością "Świątyni Małpich Królów" są przede wszystkim dodatkowe plansze i mapy.