gry planszowe logiczne > Geniusz (edycja polska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Geniusz (edycja polska)

Geniusz (edycja polska)

Ekscytująca gra do ostatniego momentu!

cena:

139.90 125.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 54.9)
dostępność: przedsprzedaż
wysyłamy w: dniu premiery

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 45 min.

wydawca: Galakta (2025)
kod kreskowy: 5902259208082

wersja językowa: polska

Opis


Geniusz to gra ekscytująca do ostatniego momentu! Każda wyłożona płytka to nowe strategie. Im więcej identycznych symboli zgromadzisz obok siebie w linii prostej, tym więcej punktów zgarniesz. Jednak nie zapomnij o żadnym z kolorów, gdyż to ten z najniższym wynikiem zdecyduje, czy wygrasz! Jeśli sprytnie umieścisz swoje płytki, i z odrobiną szczęścia wylosujesz odpowiedni kolor, masz szanse pokonać wszystkich! Genialnie prosty – Geniusz!

Jak to wygląda ?


Informacje dot. bezpieczeństwa


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-02-22 Fantastyczna autor: AdamLodz

Gra logiczna w której za zadanie mamy zbudować taki układ z dwuczłonowych (dziesięciobocznych) kafelków, aby na koniec gry znaczniki kolorów były dalej na torze punktacji niż znaczniki przeciwnika/przeciwników.

W grze mamy do dyspozycji kilkadziesiąt kafelków (niestety tekturowych), na których umieszczone są różnokolorowe wzory. Wzorów tych mamy 6 w 6 kolorach (jeden kolor odpowiada jednemu wzorowi). Do tego dochodzi plansza, która jest zróżnicowana wielkością obszaru grania w zależności od ilości graczy. Im więcej graczy tym obszar większy o jeden okrąg (sześciobok).

Na początku rozgrywki losujemy po 6 kafelków umieszczamy je w wytłoczkach na planszy i rozpoczynamy grę. Wykładamy pierwsze kafelki przy znajdujących się już na planszy symbolach i zaznaczamy na torze punktacji sumę wszystkich stykających się w liniach prostych (nie rozdzielonych innymi symbolami) znaków danego koloru. W ten sposób zdobywamy nasze punkty. Oczywiście po wyłożeniu kafelka, dociągamy z worka kolejny kafelek, aby na koniec własnej rundy mieć ich 6. Dodatkowo jeśli zapełnimy jeden z toru w danym kolorze, mówimy "Geniusz" i mamy dodatkowy ruch z kafelków które nam pozostały do wyboru(dopiero po wykonaniu wszystkich ruchów możemy dobrać płytki).

W grze tej liczy się jednak równomierne poszerzanie obszarów kolorów, bo ten kto na koniec gry będzie na końcu punktacji choćby z jednym kolorem ten przegrywa.

Gra jest fantastyczna, można grać z całą rodziną czy przyjaciółmi. Ośmioletnie dzieci są w stanie wygrywać rozgrywki. A możliwość blokowania przeciwnika dodaje odrobinę negatywnej interakcji w grze.

Plusy:
- dla całej rodziny
- regrywalna
- rozwijająca zmysł logicznego myślenia
- plansza dostosowana do liczby graczy
- dość szybka rozgrywka

Minusy:
- tekturowe kafelki (w pierwotnej wersji były to plastikowe kafelki)
- wytłoczki w planszy (mogłyby być załączone stojaczki na kafelki)
- losowość, która niektórym graczom może się nie podobać

Ocena 5-, ze względu na kafelki i wytłoczki w planszy. Polecam.
dodano: 2013-12-26 Przyjemna, ale nie genialna autor: olenka1301

Gra polecana dla rodzin jak i znajomych. Podoba się dzieciom (jest kolorowa).

Zasady gry nie są skomplikowane - należy łączyć ze sobą kafelki o tych samych kolorach, dbać o równe rozkładanie kafelków w każdym kolorze i dobrze liczyć. Pozwala to zasiąść do gry bez przeszkód również dzieciom ;-) Losowość występuje, ale nie można powiedzieć, że o wszystkim decyduje przypadek. Gra wymaga pewnego przemyślenia - choć z pewnością nie tylko tytularny geniusz ją wygra. Po kilku zagrywkach istnieje możliwość opracowania taktyki blokującej przeciwników - bazując na obserwacji sytuacji współgraczy udać może się wyłączenie z gry kolorów, których potrzebują.

Duży plus za zaadaptowanie gry zarówno dla 2, jak i 3 i 4 graczy - każdy wariant jest równie atrakcyjny.

Kafelki, kostki, plansza są ładnie wykonane. Ale... sporym praktycznym minusem jest plansza - zarówno kafelki jak i kostki często zsuwają się z planszy, szczególnie gdy w grze uczestniczą dzieci, które swoją spontanicznością powodują "drgania" okolicy. Warto byłoby "wyrzeźbić" lekko powierzchnię planszy, by nie była tak gładka.