GRY KOOPERACYJNE
Aeon's End: Nowy Początek
Samodzielna gra z serii Aeon's End
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2023)
kod kreskowy: 5902560386622
projektant: Kevin Riley , Jenny Iglesias
wersja językowa: polska
Opis
Aeon’s End: Nowy Początek to prawowity następca i kontynuacja Aeon’s End, kultowej, kooperacyjnej karcianki z wiodącą mechaniką budowania talii, w której karty nigdy nie są tasowane. Gravehold Minione przepadło bezpowrotnie, runęło pod naporem Wrzechostrza, najpotężniejszego Bezimiennego, jakiego widział świat. Lecz pośród popiołów i beznadziei lśni promyk światła. Nowe Gravehold rodzi się na gruzach swej poprzedniczki, niosąc nadzieję na przetrwanie jego mieszkańców. Wy, Magowie Bram, stajecie w jego obronie. Tym razem nie będziecie tylko czekać, lecz sami ruszycie do ataku. Zapuścicie się w nieprzeniknione odstępy, by odkryć pochodzenie Bezimiennych i raz na zawsze położyć kres ich istnieniu.
Nowy Początek wprowadza nowy rodzaj rozgrywki - tryb Ekspedycji. Najpierw rozegracie pierwszą Ekspedycję, a potem gra poinstruuje was, jak wykorzystać komponenty ze wszystkich gier serii do stworzenia własnych Ekspedycji. Zetkniecie się ponadto ze Skarbami, nowym rodzajem potężnych kart, a także Koszarami, gdzie uporządkujecie wszystkie elementy aktualnie rozgrywanej kampanii.
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. Gra dla graczy od 14 roku życia.
Nowy Początek jest czwartą podstawką jaka powstała do Aeon's End. Klasycznie dostajemy nowych magów, nemesis i karty rynku. Tym razem całość zapakowana jest w mini kampanie, którą można przejść lub całkowicie pominąć i grać każdego nemesis osobno. Historia w Nowym Początku jest prosta i mało rozbudowana, ale mimo wszystko bardzo fajnie się ją przechodziło. Dodatkowo po każdej walce dostaje się skarby, które dodatkowo wzmacniają naszą postać, a Nemesis dostaje mocniejsze karty podstawowe do swojej talii co też fajnie podnosi poziom rozgrywki.
Nowe Nemesis są ciekawe i z każdym gra się zupełnie inaczej. Jeden przywołuje dużo słabych jednostek, inny przyzywa kilka mocniejszych popleczników, kolejny usuwa nam karty z talii, a ostatni pod koniec walki przemienia się w bardzo mocnego poplecznika, którego musimy pokonać. Magowie też są bardzo ciekawi, wielu z nich ma specjalne bramy, a mój ulubiony nie ma w talii początkowej kryształów tylko iskry i posiada karty, które pozwalają mu przemieniać zaklęcia w pieniądze.
Ogólnie jest to bardzo dobra podstawka i gra w nią była świetnym przeżyciem, jednak zdecydowanie wolałbym by był to dodatek, bo już mam 4 zestaw znaczników, kart początkowych, liczników życia, itp. co zdecydowanie nie jest mi potrzebne i tylko zajmuje miejsce.