Slavika
cena:
56.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 5
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Rebel.pl
projektant: Marcin Wełnicki
wersja językowa: polska
Opis
Nad słowiańską ziemią zaczął kłaść się mroczny cień. Potężny amulet Slaviki, chroniący do tej pory mieszkańców, od śmierci Księcia leżał pozbawiony mocy. Jedyne dziecko władcy, córka, była jeszcze zbyt młoda by związać się z amuletem i przejąć rodowe brzemię. Do dnia rytuału pozostało jeszcze kilka miesięcy - dopóki córka księcia nie wypełni amuletu swą życiodajną siłą, rody same muszą ochronić mieszkańców przed złem wypełzającym z mokradeł i pieczar.
Wojownicy wyruszyli by bronić zagrożone osady, by ukoić duchy przodków, by dowieść iż to właśnie ich ród jest godzien zaszczytu wydania jednego ze swych synów za młodą księżniczkę, która wkrótce zwiąże się z amuletem i będzie dysponowała ogromną mocą Slaviki.
Gdy kraina wypełni się potworami, te natychmiast atakują bohaterów, którzy się w niej znajdują. Jeśli ci są w stanie razem odeprzeć atak - zdobywają punkty zwycięstwa i skarb, jaki dana kraina oferuje. Choć drużyna bohaterów znajdująca się w jednej krainie składać się może z członków kilku rodów, zawsze chwałę zyskuje tylko ten ród, który w starciu dysponował największą siłą. Grę wygrywa gracz, który w dniu związania się młodej księżniczki z amuletem będzie dysponował największą liczbą punktów zwycięstwa.
Grę osadzono w niecodziennym klimacie słowiańskiej fantasyki. Bohaterowie staną naprzeciwko takim stworom jak utopce, leszy, szeptuchy czy południce
- Piękne, rozbudzające wyobraźnię grafiki z wdziękiem oddają temat gry.
- Różnorodność kart potworów i ogromna możliwość zagrań sprawiają, że gra będzie za każdym razem inna.
- Mechanizm gry nie pozwala by gracz, który zdobył na początku prowadzenie w punktacji, odskoczył od pozostałych bez możliwości dogonienia go. W każdym momencie każdy z graczy może wysunąć się na prowadzenie.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną





Jeżeli chcemy pograć z naszym 12-letnim kuzynem albo 10-letnią córką, to ta gra jest OK. Jeżeli szukamy bardziej wyrafinowanej gry strategicznej, przy której jest więcej niż tuzin kombinacji, to sięgnijmy po coś innego.
Nie jestem co prawda entuzjastą fantastyki, ale ta gra bardzo silnie przyciągnęła moją uwagę świetnymi grafikami na kartach. Słowiański klimat czyni tą grę wyjątkową, chociaż niestety ma też ona sporo wad. Pierwsza to czas rozgrywki. Informacja podana na pudełku (30 minut) to czas nieosiągalny nawet w dwie osoby, a co gorsza w ogólnie nie da się go oszacować. Zakończenie gry odbywa się w sposób losowy (przez dociągnięcie kart z fazami księżyca), przez co czasem rozgrywki mogą bardzo się wydłużać. Drugą wadą jest to, że przy większej liczbie graczy, szczególnie takich którzy lubią dokładnie przemyśleć swój ruch, trzeba dość długo czekać na swoją kolejkę. Ze względu na to, że każda karta posiada wartość punktową, przed ruchem konieczne jest zliczenie łącznej siły każdej ze stron. Tak więc matematyka odgrywa tu kluczową rolę. Trzecia wada to możliwość pokrzyżowania mozolnych planów przeciwnika przez zagranie jednej karty. Z jednej strony powoduje to dużą interakcję, ale z drugiej może irytować. Niezbyt dobrze pomyślane jest też zaznaczanie punktacji. Znaczniki łatwo się przesuwają na śliskiej powierzchni. Jeśli chodzi o zalety to przede wszystkim trzeba wymienić klimat i oprawę graficzną, ale też prostotę zasad i sporą interakcję. Gdyby wprowadzić małe poprawki, Slavika w swoim przedziale cenowym mogłaby być prawdziwym hitem, chociaż mimo wszystko uważam, że warto tą grą się zainteresować.