GRY RPG
Genesys RPG: Krainy Terrinoth
Świat starożytnej magii i niebezpieczeństw
Podstawowe informacje:
wydawca: Rebel.pl (2023)
nr katalogowy: ESGNS05PL
kod kreskowy: 8435407637467
wersja językowa: polska
Opis
Przygotuj miecz i księgę zaklęć, a potem ruszaj na spotkanie przygody w fantastycznej krainie! Genesys RPG: Krainy Terrinoth to podręcznik pozwalający graczom odkrywać magiczne uniwersum Runebound pełne tragedii i tajemnic. Terrinoth staje w obliczu licznych niebezpieczeństw. Zagrażają mu upiorni wskrzeszeńcy, rozszalałe smoki i budzące grozę demony. Jak nigdy przedtem potrzebni są nieustraszeni bohaterowie zdolni stawić czoła zagrożeniom. Dzięki Krainom Terrinoth przygotujesz się na podjęcie tego wyzwania!
Co wprowadza dodatek?
Historię Terrinoth obejmującą okres od pierwotnego upadku elfów po inwazję smoczych władców i wydarzenia, które nastąpiły później.
Opcje tworzenia postaci wywodzących się z takich ludów jak elfowie Latari, orkowie ze Zniszczonych Równin, kotoludzie, krasnoludowie kuźniowi i gnomowie.
Nowe profesje postaci, między innymi: Maga, Łotra i Wojownika.
Zdolności heroiczne, dzięki którym postacie mogą dokonywać niesamowitych czynów, posiadać cudowne bronie i wiele więcej!
Nowe uzbrojenie, wierzchowce, usługi i inne elementy niezbędne dla każdego poszukiwacza przygód w Terrinoth i pozostałych krainach Mennary. Możecie nawet zdobyć legendarne odłamki runiczne!
Zasady dotyczące wytwarzania unikatowych broni, potężnych przedmiotów magicznych i tajemniczych mikstur alchemicznych.
Rozszerzone opisy zagadnień magicznych, w tym zasady działania run i zakazanych sztuk – nekromancji i magii Ynfernaelu.
Opis Terrinoth – ojczyzny zarówno dzielnych daqańskich lordów, jak i straszliwych nieumarłych z Krainy Mgieł. Przemierzaj pradawne elfie puszcze, podziemne krasnoludzkie królestwa pod górami Dunwarr, piaski odległego Al-Kalimu, lodowe pustkowia Isheimu i śmiertelnie niebezpieczne dżungle Zanagi!
Darmowy kod z wersją elektroniczną podręcznika (PDF dostępny przez platformę Drive Thru RPG), nadrukowany na pierwszej stronie podręcznika.
Ok. Znałem Therrinoth z wydania angielskiego i zastanawiałem się co "polaczki" zepsują w tłumaczeniu i wydaniu tego podręcznika. Po nieustających śmiechach z braku Ę w wydaniu głównym, czekałem na jakieś kwiatki w tym. A tu szok. Może coś tam w środku jest, ale trzeba się doszukać. Na pierwszy rzut oka, podręcznik nie różni się od angielskiego pierwowzoru, jednak po przyjrzeniu się widać drobne różnice. Jest grubszy - chyba grubszy papier został użyty. Okładka jest mniej śliska, jakby satynowa. No i co urzekło mnie - ktoś, pewnie Jesion, dodał zakładki. Tak! W tej 300 stronicowej kolubrynie dostajemy wstążki jako zakładki. A jest to bardzo przydatne, gdyż informacje w podręczniku są troszkę rozrzucone i warto sobie robić odnośniki. No dobrze. Zaglądam w środek i szok. Nie ma dziwadeł językowych typu Stachu*y z DnD. Rzeczy nieprzetłumaczalne zostały ładnie opisane. No cóż. Rozczarowałem się pozytywnie.
Sam podręcznik jest super. Mamy opis krain, magii, ras. Dodatkowe zasady tworzenia postaci do Genesys, zasady "warzenia" mikstur. Dodatkową magię związaną z muzyką. No i to z czego Descent słynie - hordy ciekawych potworów i magicznych przedmiotów. Bardzo fajny heroic fantasy, a przy tym lekki - zarówno gatunkowo jak i sposobem napisania/tłumaczenia. Dobrze się to czyta.