GRY RPG
Vaesen Mityczne Istoty
Gra fabularna osadzona w gotyckim świecie Mitycznej Północy, gdzie ludowe wierzenia i pradawne mity bywają straszną codziennością
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
wydawca: Black Monk (2022)
nr katalogowy: BMG007
kod kreskowy: 9788364198755
wersja językowa: polska
Opis
Vaesen. Mityczne istoty to gra fabularna osadzona w gotyckim świecie Mitycznej Północy, gdzie ludowe wierzenia i pradawne mity bywają straszną codziennością. Wejdźcie na ścieżkę pełną niebezpieczeństw oraz tajemnic, aby nieść pomoc ludziom nękanym przez stwory rodem z legend. Czy zdołacie odkryć, kto stoi za mrożącymi krew w żyłach wydarzeniami i uratujecie swoich pobratymców?
W Vaesen zagracie jako Widzący – ludzie, którzy otrzymali dar (czy przekleństwo?) dostrzegania vaesen. Vaesen to istoty z ludowych wierzeń i opowieści, jakie babcia opowiadała wnukom przy ognisku, przestrzegając dzieci przed zapuszczaniem się w głąb lasu. Teraz, w dobie postępującej industrializacji, te same mityczne stworzenia opuściły swoje kryjówki, aby przypomnieć ludziom o swojej potędze. Przypomnieć, dlaczego należy się ich bać.
Ludzie potrzebują Waszej pomocy. Przybądźcie na zamek Gyllencreutz w Uppsali i dołączcie do Towarzystwa Ochrony Ludzkości oraz Studyjów nad Niewidzialnymi. Zadbajcie o swoją nową siedzibę, aby uczynić z niej bazę wypadową w walce przeciwko legendom. Pamiętajcie jednak, że mierzycie się z czymś nadzwyczajnym, a spryt oraz wiedza to Wasi najwięksi sprzymierzeńcy.
Polskie wydanie zawiera dodatkowo wprowadzenie do gry w Królestwie Polskim, siedzibę ulokowaną w Piotrkowie i opisy zamieszkujących polskie ziemie mitycznych istot ze słowiańskich opowieści.
Informacje dodatkowe:
•Liczba stron - 264
•Format A4
•Twarda okładka
•Autorem ilustracji oryginalnych oraz okładki jest Johan Egerkrans.
•Polskie ilustracje wykonały Karolina Wucke i Martyna Starczewska.
•Mapę Piotrkowa przygotowała Anna Jarmołowska-Goryńska, czyli autorka map do Tajemnic Pętli oraz Tajemnic Powodzi.
Z pozoru Vaesen wydaje się kolejną grą na mechanice YZE. Znowu budujemy pulę K6, którą będziemy rzucać podczas testów. Ale jak to często ma miejsce diabeł tkwi w szczegółach. Jest to gra, która powstała na podstawie przepiękny ilustracji autora. To one stanowiły główną inspirację. Całą ich masę znajdziemy w podręczniku.
Dużym atutem gry jest sposób wydania. To sama przyjemność przewracać grube karty i podziwiać kolejne ilustracje. Sama mechanika jest łatwo przyswajalna nawet jeżeli ktoś nie miał do czynienia z YZE. Jest to najprostsza odmiana z jakąś się do tej pory spotkałem. Co więcej dostajemy całą masę tytułowych Vaesen wraz z pomysłami na przygody. Pochodzą one z mitologii skandynawskiej, więc dla nas mogą stanowić ciekawą odmianę.
W polskim wydaniu mamy także rozdział o rodzimy Stworzach i polskim settingu. Dużym atutem tego fragmentu jest odwołanie do Mistrza Twardowskiego i diabła Boruty. Na końcu znajdziemy też gotowy scenariusz. Myślę, że stanowi dobre wprowadzenie, ale nie jest wybitny. Grę oceniam wysoko, ponieważ bardzo przypadła mi do gustu.