GRY RPG
Coriolis RPG The Third Horizon (twarda oprawa)
Podręcznik podstawowy do systemu Coriolis
cena:
172.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Free League Publishing
nr katalogowy: MUH050559
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Coriolis – The Third Horizon is a science fiction role playing game set in a remote cluster of star systems called The Third Horizon. It is a place ravaged by conflicts and war, but also home to proud civilisations, both new and old. Here, the so called First Come colonists of old worship the Icons, while the newly arrived Zenithians pursue an aggressive imperialistic agenda through trade and military power.
Features:
Create your unique player character – including skills, talents, gear, and relationships – in mere minutes.
Fight fast and furious battles, praying to the Icons to overcome your enemies.
Build and crew your ownspaceship, to explore the many star systems of the Third Horizon.
Experience thrilling spaceship duels, using a game system that puts all player characters at the heart of the action.
Take part in the intrigue between powerful factions on the majestic space station Coriolis.
Uncover the mysteries of the Third Horizon, a rich tapestry of cultures that have settled the stars.
Pięknie wydany podręcznik. Spójne stylem grafiki, przejrzysty układ stron. Strony całkowice zadrukowane grafikami - to rzuca się na początku w oczy.
A co mamy w środku? No tu jest lepiej i gorzej. Mechanika jest prosta i przyjemna. Nie jest zbyt prosta, ani zbyt symulacyjna - tak po środku - kilka atrybutów, naście umiejętności, kilka talentów - pozamiatane. Rzucamy pulą K6 i wynik 6 to sukces. Proste.
Lećmy dalej- lekkie turbulencje. Sprzęt. Trafiamy do rozdziału z wyposażeniem. Jak na SF przystało, powinno tego być dużo i z pomysłem. Niestety, tu mamy zawód i rozczarowanie. Mało,a to co jest - zwyczajna kalka z innych erpegów. Coriolis nie dorasta do pięt pod względem ilości i przede wszystkim pomysłowości sprzętów takim systemom jak Eclipse Phase, Star Wars czy nawet Cyberpunk. Bronie i pancerz to zwyczajny standard.
No, ale po tym dołku, wzbijamy się na wyżyny- klimat.
Świat opisany prosto ale barwie. Klimat wschodu (arabski) wręcz wylewa się. Jedna strona opisu podróży kosmicznych zawiera z 5 pomysłów na przygody. Duży nacisk na mistycyzm, legendy i wierzenia. Świat opisany jest dokładnie, ale bez ram. Mamy frakcje i ich cele, mamy ważne miejsca i powiązania. Idealne do prowadzenia przygód w kuwecie (sandbox). Jednak także bardzo nada się do przygód bardziej liniowych.
Jeżeli ktoś szuka systemu rpg będącego s-f z dużymi elementami mistycyzmu (nie hard SF) I lubi/nie przeszkadza mu silny arabski motyw to jest to gra dla niego. Śmiało można postawić na półce obok Gasnących Słońc czy Mindjammera.