GRY RPG
Gaslands: Refuelled
Rozszerzenie do gry Gaslands
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 8
wiek: od 11 lat
czas gry: od 45 do 90 min.
wydawca: Osprey Games
nr katalogowy: 9781472838834
kod kreskowy: 9781472838834
projektant: Mike Hutchinson
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Shoot, ram, skid, and loot your way through the ruins of civilisation with Gaslands: Refuelled, the tabletop miniature wargame of post-apocalyptic vehicular mayhem. With all-new material including expanded and enhanced perks, sponsors, vehicle types, and weapons. Gaslands: Refuelled contains everything a budding wasteland warrior needs to build and customise their fleet of vehicles in this harsh post-apocalyptic future. With a host of options for scenarios, environmental effects, and campaigns, players can create their own anarchic futures.
A set of revised and expanded wargaming rules for the exceptionally popular post-apocalyptic vehicle game, Gaslands.
Ziemia to ruina, wszyscy bogaci uciekli na Marsa, a a ulubioną rozrywką na świecie jest oglądanie programu telewizyjnego "Gaslands" o walkach post apokaliptycznych pojazdów.
Gaslands to wydana pod koniec 2017 r. gra bitewna (skirmish), w której jednostkami są resoraki (np. Hot Wheels lub Matchbox) a całość przypomina sceny pościgów samochodowych z filmów Mad Max.
Gaslands: Refueled to aktualizacja zasad, rozjaśnienie niektórych zapisów oraz dodanie nowego wyposażenia i sponsorów.
Ogólnie, zasady obejmują: różnorakie klasy pojazdów (od motocykli po tzw. "war rigs"), ogromną ilość wyposażenia i uzbrojenia (tak dla pojazdów jak i ich załóg), unikalne zdolności, oraz możliwość skorzystania ze sponsorów z których każdy ma swoje plusy i minusy. Istnieje możliwość rozgrywania pojedynczych scenariuszy jak i całych kampanii (oraz wpływu publiczności na dane wydarzenie).
Ruch pojazdów odbywa się podobnie jak w X-wingu i wykorzystuje znaczniki ruchu (prędkość pojazdu definiuje z których znaczników możemy skorzystać).
Im bardziej niebezpieczna jazda, tym większa liczba znaczników zagrożeń, które mogą spowodować utratę kontroli nad pojazdem i wywrócenie się.
Ciekawym rozwiązaniem w Gaslands jest użycie specjalnych kości ("skid dice"), które pozwalają na wykonywanie niebezpiecznych pojazdów (poślizgi, obroty) przy jednoczesnym zwiększaniu liczby zbieranych znaczników zagrożeń.
Walka jest silnie uproszczona, brutalna i rozpatruje się ją za pomocą kości k6.
Jedną z podstawowych zasad jest "rule of carnage", która głosi, że w wypadku problemów z interpretacją danego zdarzenia, należy wybrać opcję, która powoduje najwięcej zniszczeń.
Dużo uwagi poświęcono zderzeniom, które zdarzają się często i potrafią mocno namieszać na trasie.
Gra jest satysfakcjonująca, szybka, ma wielu fanów na całym świecie a jej autor jest aktywny w rozwiązywaniu sporów i problemów interpretacyjnych.
Gaslands jest też bardzo tanią grą - że nie istnieją żadne "oficjalne" modele, znaczniki czy kości a jedyny konieczny wydatek to koszt podręcznik z zasadami.
W zasadzie wszystkie elementy gry, jak znaczniki ruchu, kości i inne znaczniki (poza samymi samochodzikami) można skserować z podręcznika.
Wokół gry powstała już duża społeczność zajmująca się malowaniem, modyfikowaniem i ogólnie przerabianiem samochodzików.
Fenomenalny system i fantastyczny powiew świeżego powietrza względem systemów bitewnych, które wymagają gigantycznych i powtarzalnych nakładów finansowych.