GRY EKONOMICZNE
Merchant of Venus
Gra o międzygwiezdnym handlu i odkryciach
cena:
309.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 180 min.
wydawca: Fantasy Flight Games (2012)
nr katalogowy: VA85
projektant: Robert A. Kouba , Richard Hamblen
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Dla kosmicznego podróżnika każda galaktyka jest pełna możliwości eksloracji, a wyścig po bogactwa właśnie trafnie określa grę Merchant of Venus. Odkryj nowe obce cywilizacje i naucz gdzie najbardziej opłaca się sprzedać określone dobra. Gra jest przeznaczona dla 2-4 graczy. Od pierwszego kontaktu z obcą rasą poprzez kursy w celu handlu, twoja misja wymaga pieniędzy. Wpływowy podróżnik szybko zlokalizuje najszybsze i najbardziej opłacalne trasy, zbierając i sprzedając produkty na targu.
Na wstępie należy zauważyć, że w pudle z grą znajdziesz 2 a nawet 3 gry - klasyczną (remake tytułu z 1998) i standardową (wzbogaconą o mechanizm kart i przygód) a także wariant rozgrywki solo.
Znalazłem kiedyś na youtube świetny materiał z rozgrywki solo, który różni się od tego zamieszczonego w instrukcji i jest wg mnie na znacznie wyższym poziomie [zainteresowani? poszukajcie na yt materiał lonesome Gamer plays Merchant of Venus]. Można świetnie w pojedynkę spróbować swoich sił w galaktycznym handlu.
Oczywiście gra sama w sobie jest też doskonała jako rozgrywka wieloosobowa. Jeżeli nie lubicie zbyt dużo negatywnej interakcji to świetnie trafiliście. Ta obecna w MoV ogranicza się bardziej do podkupienia lepszych towarów i ew. zmiany poziomu cen. Nie ma rywalizacji na fazery i lasery - przecież dowodzisz statkiem kupieckim.
Historia przedstawiona w grze rzuca nas w klaster galaktyki, w którym zakończyły się działania wojenne, a dzielni kupcy mają za zadanie przywrócić obrót towarami i umożliwić przewóz klientów pomiędzy układami. Każdy z żółtodziobów dysponuje podstawowym statkiem z dwoma podwójnymi ładowniami. W czasie eksploracji przestrzeni napotkamy losowo porozrzucane cywilizacje (w sumie jest ich 14), które dysponują unikalnymi towarami (na 3 poziomach cenowych), dla których musimy odnaleźć docelowych klientów (po najlepszej możliwej cenie). Każda z cywilizacji ma też dostępne ulepszenia naszego statku, które wzmocnią go na wypadek spodziewanych testów osłon, broni lub umiejętności nawigacji. Jeżeli trafimy do ojczystego układu będziemy mogli udoskonalić swoje umiejętności pilotażu. W kosmosie możemy też natrafić na losowe zdarzenia, w których znajdziemy piratów, darmowe ulepszenia lub inne atrakcje. Uff jest tego całkiem sporo.
Powodzenia na kosmicznych szlakach i góry kredytów!