gry planszowe strategiczne > Najeźdźcy z Północy
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Najeźdźcy z Północy

Najeźdźcy z Północy

Fantastyczna gra ekonomiczna z unikalnym systemem przydzielania robotników do zadań rozgrywana w szczytowym okresie ery wikingów

cena:

114.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 80 min.

wydawca: Games Factory Publishing (2016)
projektant: Shem Phillips

wersja językowa: polska

Opis


Gracze wcielają się w role wojowników, którzy pragną zaimponować swemu jarlowi, najeżdżając niczego niespodziewające się osady. W tym celu muszą zwerbować drużynę, zgromadzić zapasy i wyruszyć na wyprawę, by grabić złoto, żelazo i bydło. Każda bitwa to okazja, żeby okryć się chwałą - również dla tych, któzy trafią w ramiona walkirii.

Zwołujcie wojowników, nadchodzi bowiem era wypraw!

Zawartość pudełka
1 ilustrowana instrukcja
1 plansza gry
122 drewniane zasoby
16 kafelków darów
32 srebrniki
32 zapasy
1 woreczek
2 kości do gry
75 kart

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-12-09 A nie z południa, hmm... autor: yokes

Grom euro zarzuca się brak klimatu. Tutaj autorowi udało się jednak połączyć temat wikingów z prostymi zasadami i świetnie działającą mechaniką. Doprawdy byłem zaskoczony, jak wszytko gładko tutaj działa. Losowy dociąg zasobów, kafli darów i członków drużyny, powoduje, że każda gra jest inna i wymusza inną taktykę gry. Mniam ;-p Na tyle gier, nigdy nie udało nam się zagrać dwóch takich samych spotkań. Nauka zasad i doświadczenie z gry na grę powoduje, że z początkowych mizernych punktów zwycięstwa, w późniejszym czasie każdy z graczy ma ponad 50 i różnice przy końcowym podliczaniu wahają się tylko o kilka punktów. Świetne! Zażarte potyczki, negatywna interakcja, zgrabne, nieprzekombinowane kombosy z kart i dostępnych akcji. Chce się więcej. W tej cenie to naprawdę świetny tytuł. Z racji prostoty zasad, to może być dobra gra rodzinna, wprowadzająca w planszówkowy świat.
dodano: 2017-06-22 Jedno z największych, pozytywnych zaskoczeń zeszłego roku autor: burzykovski

Szczerze? Do gry podchodziłem sceptycznie. Fakt, śliczne grafiki i fajny temat zachęcały, ale poza tym nic więcej nie zwróciło mojej uwagi. Przez swoje wątpliwości nie wsparłem projektu na wspieram.to, jak się później okazało nie była to dobra decyzja. Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności zaryzykowałem i kupiłem swój egzemplarz. Szybka lektura instrukcji i natychmiast zrozumiałem, że gra będzie tym co lubię najbardziej. Eleganckie zasady, łatwe do zapamiętania i szybkie do wytłumaczenia, płynna i dość krótka rozgrywka sprawiają, że łatwo do gry usiąść, a tym samym często do niej wracać. Jest kilka sposobów punktacji i wydaje mi się, że też kilka sposobów na wygraną. Gra ma też dwa różne oblicza, w zależności od tego czy gracze są typowymi eurosucharzystami, a wchodzenie w interakcje to dla nich ostateczność czy jednak negatywna interakcja to to co lubią najbardziej. Może być spokojnie, a wygra ten kto najlepiej optymalizuje, ale może być też krwawy wyścig o zasoby, psucie planów innym graczom. No dobra bez przesady, aż tak dużo interakcji i klimatu nie ma.
Podsumowując:
+ świetna oprawa wizualna
+ proste, eleganckie zasady
+ sporo przyjemnego kombinowania
+ fajnie wyważony poziom negatywnej interakcji
+ niewielkie pudełko, które łatwo zabrać
- regrywalność (trochę na wyrost, ale fakt niewiele jest tu zmiennych. W grudniu 2017 powinny pojawić się dodatki!!!!)
dodano: 2017-01-25 Bardzo dobry, klimatyczny Worker Placement autor: Piotr Żygadło

Bardzo dobra gra w kategorii Worker Placement ze zgrabnym połączeniem zarządzania ręką. Wykonanie stoi na dobrym poziomie. Od razu rzuca się w oczy pięknie wykonana plansza i grafiki na kartach. Podsumowując gra jest jak najbardziej warta swojej ceny pod względem wykonania.

Co do samej rozgrywki, to gra jest łatwa w tłumaczeniu zasad, natomiast daje wiele opcji wyboru i mnogość strategii prowadzących do zwycięstwa. Naprawdę można pogłówkować. Cały czas miałem poczucie kontroli tego co działo się na planszy. Losowość podczas samej gry występuje przy rzucie kością i dobrze kart mieszkańców oraz kafelków darów dla jarla, nie odczułem jednak, że to decydująco wpłynęło na mój finalny wynik.

Gra dobrze łączy mechanikę z klimatem; muszę się dobrze przygotować do najazdu pracując w wiosce, zdobywając zapasy i werbując drużynę. Podczas wyprawy mogę stracić członków drużyny (walkirie). Składam dary Jarlowi po udanej wyprawie.
W grze może wystąpić negatywna interakcja, chociaż nie doskwiera ona tak bardzo.
Dla mnie to taka ulepszona wersja Epoki Kamienia, także jeśli ją lubisz ta prawie na pewno spodobają się tobie Najeźdźcy z Północy.