gry planszowe rodzinne > Wybuchowa Mieszanka (druga edycja)
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Wybuchowa Mieszanka (druga edycja)

Wybuchowa Mieszanka (druga edycja)

Udoskonalona wersja hitu ze zderzającymi się kulkami!

cena:

144.50 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: od 45 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl (2016)
projektant: Stefano Castelli , Lorenzo Silva , Andrea Crespi

wersja językowa: polska

Opis


Drodzy uczniowie!

Ostatni rok Waszej nauki w Akademii Magii i Szachrajstwa dla Przebiegłych Czarodziejów i Czarownic dobiega końca, nadszedł więc czas najwyższy na przeprowadzenie egzaminu końcowego!

Zasady pozostają niezmienione – aby uwarzyć wybrane Eliksiry, należy pobierać ingrediencje z podajnika w Laboratorium Eliksirów. Eksplozje wywołane podczas tego procesu mogą być bardzo użyteczne! Spożywanie sporządzonych w czasie egzaminu Eliksirów jest nie tylko dozwolone, ale również wysoce zalecane! Należy jednak używać ich z rozwagą, aby szybciej i skuteczniej kompletować ingrediencje. To z kolei może dowieść Waszej wartości jako przyszłych Czarodziejów i Czarownic.

Po rozdaniu wystarczającej liczby żetonów biegłości egzamin dobiegnie końca. Warto jednak zapamiętać, że aby otrzymać Nagrodę dla Najlepszego Ucznia, należy sporządzić podczas egzaminu najbardziej wymagające (oraz te najwyżej punktowane) Eliksiry!

Powodzenia!

Albłędus Dumblendor

Dyrektor Akademii Magii i Szachrajstwa

Gra "Wybuchowa Mieszanka" to gra "w kulki", w której trzeba rozważnie planować swoje ruchy oraz z namysłem wybierać mikstury, które będziemy warzyć tak, aby uzbierać jak najwięcej punktów zwycięstwa.

Dlaczego MUSISZ to mieć?

KULKI! Kto nie lubi grać w kulki? Wybierasz jeden z pięciu torów wypełnionych kulkami w czterech kolorach. Bierzesz jedną kulkę i, jeśli spowodowało to zderzenie się kulek w tym samym kolorze, te również bierzesz! Czy zaszła reakcja łańcuchowa i znowu zderzyły się kulki w tym samym kolorze? Są Twoje!
Kolorowe, solidne elementy wykonane z twardej tektury sprawią, że gra posłuży Wam przez bardzo długi czas!
Zasady po pierwszej rundzie stają się intuicyjne i gra przebiega bardzo płynnie. Z jednej strony jest pole do kombinowania, a z drugiej proste zasady pozwalają zasiąść do rozgrywki z dziećmi, które bez problemu się w niej odnajdą.
KULKI!!

Zawartość pudełka:

- plastikowy podajnik kulek
- 80 kulek w 4 kolorach (i trochę kulek zapasowych)
- 15 żetonów biegłości
- 64 płytki eliksirów w 8 rodzajach
- 21 żetonów drobnej pomocy
- żeton pierwszego gracza
- 4 plansze stanowiska alchemicznego
- instrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-06-05 Zaskakująco wciągająca gra dla całej rodziny autor: Darek Kuźma

Plastikowy podajnik z kilkudziesięcioma kuleczkami, które musimy umieszczać na polach eliksirów przy naszych planszach graczy, żeby robić nowe eliksiry, zdobywać jednorazowe zdolności specjalne oraz punktujące dodatkowo odznaki - a ile w tym zabawy!

Kuleczki zdobywamy w prosty sposób - wyciągamy dowolną jedną kulkę, a jeśli sąsiadujące z nią z obu stron są takiego samego koloru i się ze sobą zderzą, bierzemy je również. Zdarza się, że można wciąż czerwoną, sąsiadujące z nią czarne się zderzą, pozwalając jeszcze dalszym żółtym również się zderzyć, zapewniając idealnego kulkowego kombosa, który pozwala wypełnić oba eliksiry na raz. A jeszcze jest możliwość poproszenia o pomoc (za minus dwa punkty) i wzięcia jednej kulki dodatkowo (na przykład po to, żeby odblokować kombos w swoim ruchu). I zdolności, które dają nam zrobione już eliksiry - wziąć dwie sąsiadujące ze sobą kulki, zamienić wszystkie kulki w rezerwie (maksymalnie trzy na raz) na dowolne kolory, a może wykraść całą rezerwę innemu graczowi, który akurat ma te kolory kulek, których potrzebujemy?

To jest stosunkowo prosta gra familijna, ale jest w niej jednocześnie tyle kombinowania, że bardziej zaawansowani gracze też nie będą się nudzić. Z tym, że najlepiej grać właśnie rodzinnie i z mniejszymi zawodnikami, z dzieciakami, które ekscytują się każdym stworzonym kombosem kulkowym i zachwycają się stworzonymi eliksirami oraz "fizycznością" świetnie wykonanych kulek. Świetna na początek planszówkowej przygody lub do grania z rodziną, która z planszówkami nie ma zbyt wiele wspólnego.
dodano: 2017-10-04 Fajna gra do łowienia nowych graczy autor: Mateusz Jakubiuk

Z Wybuchową Mieszanką (dalej jako "WM") miałem do czynienia jeszcze w wersji anglojęzycznej, teraz zaś posiadam ją w wersji polskiej. Jest to gra logiczna o niskim stopniu trudności i średniej interakcji. Póki co na moim cotygodniowym evencie robi furorę.

W WM wcielamy się w studentów alchemii, starających się zdobyć jak najlepszą ocenę na zaliczenie. W naszych alembikach mieszamy składniki takie jak "łzy jednorożca" czy "łupież wróżki", które odwzorowane są przez kolorowe kulki. Każdy z graczy w danym momencie może przygotowywać dwa eliksiry, oraz mieć dowolną ilość gotowych mieszanek. W swojej turze gracze przede wszystkim pobierają składniki z podajnika, wywołując ekslozje. Mechanizm ten jest główną atrakcją rozgrywki - możemy wyciągnąć jedną kulką (i ją zachować), jeśli jednak spowoduje to zderzenie dwóch lub więcej kulek o takim samym kolorze (może być ten sam co wyciągnięta kulka) dostajemy także całą taką grupę, jeśli jednak to spowoduje kolejne zderzenie co najmniej dwóch identycznych kulek - je również bierzemy. I tak do skutku. Gra pozwala też na poprawianie sytuacji na planszy na kilka różnych sposobów, przede wszystkich za pomocą już uwarzonych eliksirów.

Gra toczy się dość szybko, przestoje występują rzadko. Warunki zwycięstwa są jasne, sposobów na wygranie jest też kilka. Interakcja między graczami opiera się przede wszystkim na zagrywaniu agresywnych eliksirów oraz ewentualnie wyciąganie kulek, które ktoś sobie upatrzył. Nie są to jednak akcje bardzo znaczące, więc do konfliktów raczej nie dojdzie.

Gra jest wykonana przyzwoicie. Karty są standardowej jakości, podobnie żetony. Instrukcja na dość cienkim papierze jest poprawnie wydrukowana, jednak nie wszystko wyjaśnia wystarczająco przejrzyście. Nietypową częścią w grze są szklane kulki i zasobnik. Te pierwsze trudno mi do czegoś porównać, mimo to jednak ich wykonanie oceniam na porządne. Wadą może być niejednorodna kolorystyka - w danym kolorze kulki zdarzają się zarówno przejrzyste, jak i nie, w różnych odcieniach, co niektórym może przeszkadzać. Zasobnik jest z tego samego materiału co żetony, co niestety powoduje, że jest dość delikatny. Polecam skleić go na stałe w trakcie pierwszego składania i przechowywać w całości.

Największymi zaletami gry są jej wygląd i przystępność. Gra ściąga wzrok i nowych graczy. Wygląda jak nic innego i to powoduje, że ludzie mają ochotę spróbować. Tłumaczy się ją łatwo, i kończy szybko, co powoduje, że jest świetnym narzędziem do wprowadzania nowych graczy w nasze hobby. Dużą zaletą jest również niespotykana w grach planszowych mechanika znana z gier wideo (różnego rodzaju "kulki").

WM za wielu wad nie ma. Owszem, po kilku rozgrywkach staje się powtarzalna. Owszem, wykonanie nie jest idealne. Owszem, nie ma w niej strategicznej głębi. Ale mam wrażenie, że twórca tej gry nie to chciał w niej zawrzeć.

Ogólnie jest to produkt wart polecenia. Jeśli macie wątpliwości - zagrajcie na jakimś konwencie, gra jest łatwo dostępna. W mojej grupie sprawdziła się świetnie.

dodano: 2016-07-10 Świetna gra logiczna autor: Przemysław Brodawka

Mieszanka wybuchowa to kolejna gra o tworzeniu magicznych mikstur. Czym więc wyróżnia się od Alchemików, czy Trucizny? Tutaj eliksiry tworzymy własnoręcznie. Ze świetnie zaprojektowanego podajnika dobieramy składniki reprezentowane przez kolorowe szklane kulki, które następnie wrzucamy na żetony eliksirów. No dobrze, ale gdzie są wybuchy? Za każdym razem gdy bez pomocy eliksirów dobieramy składnik i doprowadzamy w ten sposób do zderzenia się ze sobą dwóch, lub więcej kulek tego samego koloru powodujemy eksplozję, która pozwala nam zabrać te kulki i dodać je do mikstur. Każdy uwarzony eliksir to konkretna ilość punktów, kto zdobędzie na koniec gry ich najwięcej- wygrywa.
Wykonanie jest bardzo ładne, grafiki i podajnik wykonane po mistrzowsku, ale jakość kulek niestety nie powala. Nie wszystkie są idealnie okrągłe, przez co są problemy z ich toczeniem się. Dodatkowo potrafią się różnić barwą w obrębie tego samego koloru. Szkoda, ponieważ nie da się ukryć, że kulki to największa atrakcja tej gry. Pomijając jednak te dwie drobne wady, to nadal świetnie działająca gra, która skaluje się bardzo dobrze przy każdej liczbie graczy. Polecam każdemu!
dodano: 2016-05-20 Super gra w średnim wydaniu. autor: pawelacb

Wybuchowa mieszanka to bardzo sympatyczna i lekka gra w której liczy się głównie spostrzegawczość i trochę sprytu z wykorzystaniem magicznych eliksirów i ich efektu. Zabawa jest przednia, nie wymaga praktycznie żadnej wiedzy i ogrania w grach planszowych, zasady można wytłumaczyć w 10 min. Grę rozkłada się w 5 min i tyle też składa. W grze chodzi o zbieranie kulek które są składnikami potrzebnymi do produkcji różnych eliksirów magicznych. Eliksiry przynoszą punkty zwycięstwa i jednorazowe akcje które mogą sporo pomóc lub namieszać w czasie gry. Gra nie trwa więcej niż 30-40 min, w 2-3 osoby skaluje się podobnie, nie wiem jak w 4 osoby. Gra sprawi frajdę dzieciom, mój 10-letni syn ją uwielbia chodź gra w gry planszowe od kilku lat i wiele trudniejszych gier już ograł. Mimo tego, to Wybuchowa Mieszanka jest aktualnie jego numer 1. Rodzice będą mieli tyle samo przyjemności z grania co ich pociechy dlatego to świetna gra rodzinna i świetny początek przygody z planszówkami. Dla starych wyjadaczy gra nie oferuje zbyt wiele, ale mimo to nikt nie odmówi partyjki ponieważ jest świetnym filterkiem i znakomitym sposobem na relaks planszówkowy. Wszystko było by pięknie gdyby nie średnie wydanie. Grafiki są piękne, podajnik na kulki został poprawiony względem oryginału i działa bez zarzutu. Niestety same kulki są słabej jakości, sporo jest porysowanych a także wgniecionych kulek. Może tylko ja miałem pecha ale tak niestety sprawa wyglądała w moim egzemplarzu. Kolejna sprawa to źle docięte szablony z kafelkami eliksirów. Bez nożyka nie można kafelków eliksirów wyjąć z tekturowej wypraski nie narażając się na ich uszkodzenie. Mimo tego gra zdecydowanie warta uwagi a dla grających rodzin i casualowych graczy to zakup obowiązkowy.