gry planszowe rodzinne > Celestia
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Celestia

Celestia

Odleć na pokładzie statku powietrznego w poszukiwaniu wspaniałych skarbów Celstii. Ale uważaj, bo ta podróż nie jest bezpieczna..Świetna gra familijna i imprezowa o wspólnej podróży balonem.

cena:

77.90 PLN

liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Hobbity (2015)
projektant: Aaron Weissblum

wersja językowa: polska

Opis

,„Ostatnim razem gdy chciałem opuścić Barbadahl myślałem, że nasz statek powietrzny nigdy nie oderwie się od ziemi. Muszę otwarcie przyznać, że moi towarzysze podróży zbyt zasmakowali w rozkoszach, które napotkali w podniebnym mieście.
Pewnego dnia ktoś, nie mogę zdradzić kto, wniósł ich podejrzanie ciężkie bagaże i nasz statek powietrzny runął w dół.
Jednak uwierzcie mi, zapłacili wysoką cenę za swą chciwość, przeżywając kilka dramatycznych chwil nim udało się uruchomić śmigła ratunkowe.
Nasz statek opuścił wreszcie to niebiańsko słodkie miejsce, ale na horyzoncie przed nami widniało jeszcze wiele innych przeszkód.”
Orville Russel K., pilot powietrznego statku.

Celestia to reedycja świetnej gry familijnej i imprezowej Cloud 9 z 1999. Nowe wydanie charakteryzuje się pięknymi ilustracjami i dopracowanymi zasadami. Fabularnie lecimy kilkuosobowym balonem, od czasu do czasu lądując na chmurach, na których znajdują bajeczne miasta. Aby wygrać, musimy umiejętnie podejmować ryzyko oraz przewidywać posunięcia przeciwników.

dodano: 2017-01-09 Latanie w pzestworzach autor: adalbert1

Czy latanie po przestworzach statkiem starając się dolecieć jak najdalej to dobra zabawa? Sprawdźmy.
Wykonanie
To co wyróżnia Celestię na starcie to trójwymiarowy model statku, którym przemieszczamy się pomiędzy powietrznymi miastami. Model otrzymujemy w wypraskach i składamy go wg załączonej instrukcji. Sam proces montażu nie jest trudny i każdy powinien sobie z nim poradzić. Zostaje nawet kilka części zapasowych.
Komponenty gry wykonane są z dobrej jakości materiałów, kafelki i statek z grubego kartonu, karty po wielu grach bardzo dobrze wyglądają, a kości przedstawiają ładne rysunki.
Zasady gry
Instrukcja do gry jest przejrzysta i przedstawiona w dość prosty sposób. Pomocne są zestawienia działania różnych kart, dzięki czemu łatwo i szybko można sprawdzić ich działanie.
Zasady gry są bardzo proste. Wsiadamy na statek, rzucamy kośćmi, które definiują jakie przeszkody spotykamy po drodze. Następnie, jako kapitanowie statku pytamy graczy czy lecą z nami czy też wysiadają odbierając przy okazji punkty. Po deklaracjach musimy zagrać karty przeciwdziałania wyrzuconym wcześniej na kościach przeszkodom. Jeśli się uda to lecimy dalej, a kapitanem zostaje kolejna osoba i powtarza cały proces do czasu aż statek się rozbije, bądź doleci do ostatniego miasta, lub gdy zostanie sam kapitan i zdecyduje on, że nie chce lecieć dalej. Przy każdym mieście znajdują się stosy kart z punktami. Im dalsze miasto, tym punktów tych jest więcej. Warto zatem lecieć jak najdalej. Ale czy obecny kapitan da radę przezwyciężyć przeszkody? Nie zawsze jest to takie oczywiste. Kapitan może blefować, starając się doprowadzić nas do szybkiego opuszczenia statku i zdobycia mniejszej liczby punktów, a z drugiej strony może nakłaniać nas do pozostania na statku aby go rozbić wiedząc, że nie będzie w stanie sprostać wskazanym na kościach przeszkodom. Całość dopełniają karty specjalne. Część z nich ułatwia pokonywanie przeszkód, a część utrudnia lot. Karty mogą być zagrywane w określonych w zasadach momentach, co na początku może rodzić pewne problemy. Jednakże po pierwszych grach zasady działania kart stają się jasne i zagrywa się je niejako intuicyjnie. Negatywna interakcja również występuje, ale w bardzo minimalnym zakresie – praktycznie jedna karta pozwalająca wysadzić ze statku jednego z graczy.
Wskazany wiek to minimum 8 lat i ta granica wynika z faktu planowania i taktyki jaki musimy stosować w tej grze. Młodsze dzieci mogą sobie z tym nie poradzić, przy czym można z nimi zagrać dla zabawy. Sprawdza się. :D
Podsumowanie
Celesta to bardzo dobry produkt. Dzięki niemu udało mi się wciągnąć kilka osób w świat planszówek. Proste zasady, ładne wykonanie pozwala na szybkie wytłumaczenie o co chodzi w grze i rozpoczęcie samej rozgrywki. Aspekt ciągłego szacowania ryzyka posiada sam w sobie aspekt edukacyjny dla dzieci, dzięki czemu nauczą się jak sobie z tym radzić. Czy lecieć dalej, czy może już wysiąść? A może jeszcze jeden lot i potem wysiądę? Czy może lepiej nazbierać więcej kart, żeby mieć potem łatwiej? To pytania, które bardzo często się pojawiają i na które brak jest jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo dobra zabawa w gronie rodziny, znajomych, przyjaciół. Serdecznie polecam.
dodano: 2016-08-04 Las Vegas w domowym zaciszu ;) autor: Piotr Wołoszun

Familijna gra hazardowa ;)

Plusy:
+ bardzo ladne wykonanie
+ gra sie szybko
+ proste zasady
+ stosunkowo niska cena

Minusy:
- malo decyzji

Gra losowa, w odpowiednim towarzystwie zapewne ocenilbym ja na 4
dodano: 2015-10-15 zdecydowanie godna uwagi autor: kuba

po kilku rozgrywkach mogę powiedzieć, że gra jest naprawdę warta zainteresowania. bardzo dobrze wykonana z trójwymiarowym statkiem i ślicznymi grafikami. rozgrywka nie jest skomplikowana co pozwala szybko wprowadzić nowych graczy czy zagrać w grę z dziećmi. mechanika to klasyczny push your luck. co chwila musimy decydować czy wysiadamy ze statku i zabieramy słabsze karty, czy lecimy dalej ryzykując. wszystko zależy od tego czy uważamy, że aktualny kapitan będzie miał na reku karty którymi odeprze czyhające na nas zagrożenia. wbrew pozorom w grze można również pewne rzeczy taktycznie zaplanować. naprawdę polecam!!

szukaj

kategorie

ważne informacje

pytania ?

e-mail:

telefon:
22 637 21 80
606 780 836

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

odwiedź nas: facebook

nasze sklepy

Warszawa Bemowo:
ul. Morcinka 5 lokal 35
01-496 Warszawa
jak trafić

telefon:
22 637 21 80
606 780 836

e-mail:

godziny pracy:
pon-pt: 11-19
sob: 11-15

Warszawa Białołęka:
ul. Berensona 8c
03-287 Warszawa
jak trafić

telefon:
535 944 673

e-mail:

godziny pracy:
pon-sob: 11-19

sobota 31.12: 10-13
najpopularniejsze
akceptujemy platnosci elektroniczne