gry planszowe rodzinne > Carcassonne
GRY RODZINNE
logo przedmiotu Carcassonne

Carcassonne

Drugie wydanie doskonałej gry rodzinnej.

cena:

94.50 84.90 PLN

liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 8 lat
czas gry: od 30 do 45 min.

wydawca: Bard (2015)
projektant: Klaus-Jürgen Wrede

wersja językowa: polska

Opis

Siadź z rodziną lub przyjaciółmi i zacznij budować miasta, drogi, kościoły, zbieraj punkty. Uważaj, żeby inni gracze nie zablokowali budowy jednego z Twoich miast. Wiele rozpoczętych inwestycji, może także nie dać Ci punktów. Carcassonne to nazwa miasta w południowej Francji. W grze miasto to służy jako punkt początkowy wokół którego gracze rozbudowują planszę gry. Na początku każdej kolejki gracze dobierają ze stołu element mapy, który następnie starają się dołożyć do już istniejących. Budować można drogi, miasta i kościoły. Każdy z tych obiektów jest odpowiednio punktowany.Carcassonne bardzo dobrze nadaje się do gry zarówno w 2 jak i w 5 osób. Reguły bardzo łatwo opanować. Gra zapewnia doskonała rozrywkę, a pojedyncze partie nie trwają zbyt długo. Na uwagę zasługuje także bardzo wysoka jakość wykonania elementów. Żetony planszy wykonane są z grubego kartonu, a pionki z drewna. W 2001 gra zdobyła w Niemczech tytuł Gry Roku, a także Deutscher SpielePreiss Finalista Najlepsza Gra Rodzinna według Games Magazine 2002

dodano: 2016-02-15 Świetna gra dla każdego autor: Blaidwyn

Naszą przygodę z Carcassonne zaczęliśmy u znajomych, którzy posiadają starszą wersję ze wszystkimi dodatkami. Ja oraz moja lepsza połówka momentalnie zakochaliśmy się w tej grze i od razu w wolnej chwili ruszyliśmy do sklepu po własny egzemplarz. Przed rozpoczęciem rozgrywki (jak to w grach planszowych) należy samą grę rozstawić. I od razu natrafiamy na pierwszą zaletę Carcassonne. W porównaniu z innymi grami, rozstawienie wszystkiego zajmuje minimum czasu. 30 sekund i można zacząć grę! Drugą zaletą są proste i w bardzo czytelny sposób opisane zasady. Połapie się w nich zarówno dziecko jak i osoba starsza, czerpiąc przy tym podobny poziom frajdy. Sama gra polega na wspólnym tworzeniu różnych miasteczek, wsi, dróg, itd. poprzez dostawianie odpowiednich "kafelków" z ilustracjami poszczególnych elementów otoczenia. Tych kwadratowych płytek jest bardzo dużo, przez co nowo wybudowane tereny z miastami potrafią być najróżniejsze. Jest to kolejna zaleta tej gry, gdyż każda rozgrywka jest inna, przez co sama gra praktycznie w ogóle się nie nudzi. Carcassonne posiada szereg różnych dodatków, które dodatkowo urozmaicają całą rozgrywkę o nowe zasady, kafelki i pionki. Czy posiada ona jakieś wady? Naszym zdaniem gra jest bez wad. Wraz z moją drugą połówką uwielbiamy gry planszowe, a przy tej produkcji bawimy się fenomenalnie! Polecamy ją szczerze i z czystym sumieniem KAŻDEMU! :)
dodano: 2015-12-01 Gra na wejście autor: Mateusz Kominiarczuk

Carcassonne to absolutna klasyka jeżeli chodzi o współczesne gry familijne. To jedna z tych pozycji, które można szczególnie polecić początkującym graczom, a także dziadkom lub rodzicom szukającym pomysłu na prezent dla dziecka. Zasady podstawowej wersji są na tyle proste, że nie powinny sprawiać problemu nawet 7-latkom, a jednocześnie cała rozgrywka na tyle wciągająca, że może skupić przy stole także dorosłych. Jedynym problemem bywa punktacja pól - z doświadczenia wiem, że niektórzy (niezależnie od wieku) miewają problem z ich wizualizacją. W wypadku gry szczególnie z młodszymi (7-8 lat) dziećmi ten element lepiej zapewne pominąć.