gry planszowe logiczne > Seria Gipf: YINSH (edycja polska)
GRY LOGICZNE
logo przedmiotu Seria Gipf: YINSH (edycja polska)

Seria Gipf: YINSH (edycja polska)

Wciągająca gra logiczna, druga z serii

cena:

89.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 9 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Kris Burm

wersja językowa: polska

Opis


Czasami można odnieść wrażenie, że na planszy panuje chaos. Gracz układa kilka swoich elementów, aby po chwili zauważyć, ze zmieniły one kolor! Im więcej elementów znajduje się na planszy, tym trudniej jest przewidzieć co może się wydarzyć. Jednak właśnie dzięki temu jest więcej możliwości! Jednak nie należy się martwić: każdy będzie miał swoją szansę. Ciągła czujność pozwoli wprowadzić w tym chaosie trochę własnego porządku!
Gracze mają na początku gry po 5 pierścieni na planszy. Gracz może zdjąć z planszy pierścień za każdym razem, kiedy uda mu się zbudować rząd złożony z 5 znaczników jego koloru. Zwycięzcą zostaje osoba, której uda się zdjąć z planszy 3 swoje pierścienie - innymi słowy, w celu zwycięstwa gracz musi utworzyć 3 rzędy złożone z 5 pierścieni swojego koloru.
Jeżeli gracze znają zasady gry GIPF, to z pewnością zauważą, że GIPF i YINSH mają ze sobą kilka wspólnych cech. Formowanie rzędów i usuwanie ich z planszy to tylko dwa takie przykłady. Mniej oczywistym, ale bardziej znaczącym "podobieństwem" obu gier jest to, że jeden ruch, może w jednej chwili spowodować wiele dobrego, a w innej może być najgorszym, co może przydarzyć się graczowi. Podczas gry w YINSH grający muszą bardzo na to uważać, mając przy tym na uwadze cel gry. Formowanie rzędu złożonego z 5 znaczników zbliża do zwycięstwa, ale jednocześnie kosztuje jeden pierścień, co sprawia, że gracz ma mniejsze pole manewru w dalszej części gry. Czasami opłaca się uformować rząd dla przeciwnika tylko po to, aby pozbawić go jednego pierścienia, jednak równie dobrze może się to przyczynić do jego zwycięstwa. Granica pomiędzy dobrym, a złym ruchem jest bardzo cienka i w dużej mierze zależy od sytuacji na planszy. Gracz musi wyczuć tę delikatną różnicę, aby to on zwyciężył, a nie jego przeciwnik.
MENSA uznała Yinsh za najlepszą umysłową grę roku 2004, a GAMES Magazine za najlepszą abstrakcyjną grę strategiczną 2005 roku.

Zawartość pudełka:
- 1 plansza
- 5 białych i 5 czarnych pierścieni
- 51 znaczników (białych z jednej strony i czarnych z drugiej)
instrukcja

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Seria Gipf: YINSH (edycja polska):



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-09-07 Klasyka gier abstrakcyjnych autor: Eldritch77

Najnowsza wersja gry planszowej Yinsh to gratka dla każdego miłośnika abstrakcyjnych gier strategicznych takich jak go c zy brydż. Grę po raz pierwszy wydano w 2003 r. Od tamtej pory cieszy się niesłabnącą popularnością, dlatego jest regularnie wznawiana. W 2004 r. gra Yinsh została wyróżniona nagrodą stowarzyszenia zrzeszającego ludzi z wysokim ilorazem inteligencji MENSA, a w internetowym rankingu najlepszych abstrakcyjnych gier strategicznych portalu boardgamegeek. com od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce. Gra polega na tym, żeby układać znaczniki na planszy tak, by stworzyć rząd złożony z pięciu znaczników swojego koloru. Ten, kto pierwszy ułoży trzy rzędy, wygrywa. Za każdym razem jak ułożymy rząd złożony z przypisanych nam znaczników, możemy zdjąć z planszy jeden z pięciu pierścieni. To oznacza, że im bliżej jesteśmy zwycięstwa, tym trudniej jest nam je osiągnąć, ponieważ zdejmując kolejne pierścienie, zmniejszamy możliwość manewru. Ten mechanizm działa jak wspomaganie dla gracza, który jest w tyle, i sprawia, że gra jest bardziej wyrównana i emocjonująca. Yinsh to inteligentna rozrywka na najwyższym
poziomie.
dodano: 2020-07-18 Najlepsza gra z serii GIPF autor: Paweł Montwiłł

Doskonała logiczna gra na 2 osoby. Prosta mechanika oraz duża plansza sprawiają, że partia potrafi być bardzo zacięta i trwa dużo dłużej niż w innych grach serii GIPF. Jak dla mnie to najmocniejszy tytuł.

Ciągłe blokowania, próba umknięcia przeciwnikowi, tworzenie combosów...

Gra bardzo przypomina rozwiniętą wersję kółka i krzyżyk na kartkę w kratce, gdzie trzeba było ułożyć 5 kółek lub krzyżyków by wygrać. Doskonały przerywnik między cięższymi grami.
dodano: 2020-03-19 Klasyk warta uwagi! autor: pawelacb

Znakomita gra logiczna, która przez bardzo długi czas utrzymywała się na 1 miejscu w tej kategorii na portalu BGG (dopiero Azul strącił Yinsha z tronu). Eleganckie i w miarę proste zasady, które dają ogromne możliwości kombinowania i planowania kilku ruchów do przodu. Już samo przygotowanie gry jest częścią strategii gry, ponieważ dobrze rozłożone pierścienie pozwolą od razu uzyskać lekką przewagę. Poza tym, świetny jest mechanizm, gdzie w momencie zdobycia punktu gracz musi zdjąć jeden z pierścieniu z planszy, tym samym zmniejszając sobie możliwości manewru. Zdarzały mi się partie, gdzie przeciwnik zdobył szybkie 2 punkty, a następnie grając 3 pierścieniami przeciwko moim 5, miał małe pole manewru. I tak, da się takie straty odrobić i wygrać 3-2! Gra ma pudełkowo 30-60 minut, dolna granica jest dla "normalnych" graczy, natomiast górna dla osób lubiących bardzo mocne kombinowanie i planowanie kilku ruchów do przodu.
Fantastyczny klasyk, który warto spróbować!