gry planszowe ekonomiczne > Wysokie Napięcie: Zostań Menadżerem
GRY EKONOMICZNE
logo przedmiotu Wysokie Napięcie: Zostań Menadżerem

Wysokie Napięcie: Zostań Menadżerem

Zostań menadżerem fabryki  

cena:

119.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Lacerta
projektant: Friedemann Friese

wersja językowa: polska

Opis


Skoro Wysokie Napięcie nauczyło Cię już twardej konkurencji pomiędzy producentami energii, nadszedł czas, aby przyjrzeć się sprawie od strony konsumentów elektryczności.

Wciel się w rolę menedżera fabryki i podejmuj ważne decyzje, by ją rozwijać. Walcz z konkurentami o najlepsze dostępne na rynku wyposażenie fabryki, aby w momencie zakończenia gry okazać się najlepszym.

Wysokie Napięcie: Zostań Menadżerem jest grą polegająca na budowaniu własnego biznesu. Zaczynasz od małej fabryki i starasz się ją rozwinąć. Z początku możesz po prostu skupić się na zwiększeniu produkcji. Później stajesz przed nowymi wyzwaniami: śledzeniem rosnącej nieustannie ceny energii oraz przemyślnym rozmieszczaniem pracowników w taki sposób, aby przynosili jak największy zysk.

Ponieważ gra ściśle trzyma się tematyki, jest logiczna i spójna. Pomysłowy nowy mechanizm usprawnia rozgrywkę, wpływając na kolejność uczestników i działania na rynku.

Nie mów jednak, że cię nie ostrzegaliśmy: ponieważ gra trwa tylko 5 tur, jest ekscytująca od samego początku. Zachowuj przez cały czas ostrożność, inaczej pozostali uczestnicy bezlitośnie pozostawią cię w tyle.

 

Zawartość pudełka:

  • 5 plansz fabryk
  • 1 plansza magazynowa (z torem cen energii)
  • pieniądze w walucie Elektro
  • 106 żetonów w 6 rodzajach: 35 żetonów magazynowych (w tym 15 żetonów początkowych), 27 żetonów maszyn (w tym 10 żetonów początkowych), 18 żetonów robotów roboczych, 9 żetonów robotów personelu, 9 żetonów kontroli, 8 żetonów optymalizacji
  • 35 pracowników (po 7 na gracza)
  • 10 robotników sezonowych (po 2 na gracza)
  • 15 znaczników (po 3 na gracza)
  • 8 żetonów cen energii
  • 12 żetonów kolejności graczy
  • 1 znacznik ceny energii
  • 10 znaczników zamknięcia żetonu
  • 1 instrukcja i 1 karta ze skrótem zasad

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2011-06-12 Świetny ekonomiczny mózgożer! autor: Tomasz Laskowski

Na pierwszy rzut oka Zostań Menadżerem może wydawać się klonem Wysokiego Napięcia. Ten sam autor, podobny tytuł i grafiki. Na tym (oraz takiej samej walucie) podobieństwa się jednak kończą.

Mechanika rozgrywki, jej tematyka (prowadzenie własnej fabryki) oraz możliwości jakie cała gra oferuje są zupełnie inne niż w oryginalnym WN. W przeciwieństwie do Wysokiego Napięcia, gdzie po rozegraniu 3 gier przeciętny gracz zaczyna kombinować, tworzyć własne taktyki, w Zostań Menadżerem trzeba pograć trochę więcej, by zobaczyć drogi którymi gra może się potoczyć

Najważniejszą cechą jest ograniczenie gry do 5 rund, przez co ogólny czas potrzebny na rozgrywkę jest do przewidzenia. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że gra nie wybacza błędów. Fakt ten na początku może zniechęcać, jednak w bardziej doświadczonym gronie dodatkowo motywuje!

Podczas każdej z rund gracze mają około 2 do 6 ruchów, którymi można kupować nowe elementy fabryki lub usuwać już niepotrzebne, wcześniej zakupione. Elementy możliwe do kupienia w danej rundzie (maszyny, roboty wspomagające produkcję, pomieszczenia magazynowe, rozdzielnie itp) wybierają z ogólnego marketu sami gracze. Wymaga to więc przewidywania ruchów przeciwnika, by ten nie podkupił nam tego co potrzebujemy oraz niewykładania kafelków potrzebnych innym, a nam zbędnych. Przez kolejne rundy nasza coraz to lepiej działająca fabryka przynosi coraz większe zyski, które następnie inwestujemy w kolejne rozbudowy i ulepszenia.

Elementem wprowadzającym losowość są rosnące ceny energii. Jest to bardzo ważny czynnik, który należy brać pod uwagę gdyż mało wydajna produkcja może doprowadzić do momentu gdy większość przychodów wydajemy na opłacenie rachunków.

Po ostatniej rundzie każdy z graczy otrzymuje dodatkową wypłatę w wysokości produkcji własnej fabryki. Wygrywa ten, kto na koniec gry ma największą ilość gotówki.

Podsumowując, Zostań Menadżerem to świetna gra ekonomiczna wymagająca ciągłego skupienia, obserwowania ruchów przeciwnika i analizowania aktualnej sytuacji (nie jest zatem dla wszystkich, gdyż niektórzy bardzo szybko się przy niej męczą) . Trzymanie się sztywno obranej taktyki rzadko kiedy przyniesie końcowy sukces!
dodano: 2010-11-30 Szybka ekonomia autor: lb_lb

Factory manager to jedna z najszybszych gier ekonomicznych, w którą może grać 2-5 graczy. Uważam iż gra jest zbalansowana, a szybkość rozgrywki powoduje się że chce się grać drugi raz. Grę posiadam i mogę polecić fanom czystej ekonomii. Gra wymaga duże ilości planowania, przez co dla mnie jest bardzo ciekawa, przypadkowa wygrana jaest mało prawdopodobna, a bardziej punktują doświadczeni gracze. Za każdym razem gra się inaczej bo każdy chce spróbować czegoś nowego. Gorąco polecam.
dodano: 2010-03-08 autor: leser

Fanem gier ekonomicznych nie jestem, Wysokie Napięcie trafię, ba, niezwykle szanuję za elegancką i ciekawą mechanikę, ale grać specjalnie nie mam w nie ochoty. Do Zostań Menagerem podszedłem więc bez specjalnego entuzjazmu, przyjemnie się jednak rozczarowałem!

Gra składa się z pięciu tur. W każdej na początku licytujemy się pracownikami o kolejność ruchu. Nie jest to licytacja długa, polegająca na wielokrotnym podbijaniu, gdyż nie ma na to środków. Z tego samego jednak względu zmuszeni jesteśmy do podejmowania niezwykle trudnych decyzji, co mimo bardzo szkieletowego charakteru licytacja pozostaje emocjonująca. Następnie w wylicytowanej kolejności "tworzymy rynek", ściągając rozmaite przydatne w fabryce ustrojstwa ze specjalnej planszy. Każdy ma obowiązek ściągnięcia tylu urządzeń ilu posiada wolnych pracowników, ostatni w kolejce ma prawo dołożyć o jeden kafelek więcej. Teraz w tej samej kolejności przystępujemy do zakupów. Każdy może kupić najwyżej tyle elementów ilu ma wolnych pracowników (oczywiście niezbędne są też fundusze), trzeba pamiętać, że miejsce w fabryce jest ograniczone, a usunięcie jakiegoś elementu jej wyposażenia również będzie kosztowało nas pracownika.
Na koniec w fazie biurokracji liczymy ilu pracowników zostanie wysłanych do obsługi maszyn, ile towaru wyprodukujemy, ile jesteśmy w stanie zmagazynować (na nic nam ogromne możliwości produkcyjne, jeśli nie będziemy mieli gdzie upchnąć towaru) oraz poziom zużycia energii. Wreszcie otrzymujemy wypłatę potrącając od przychodu koszty energii (te oczywiście stale rosną).
I tak z grubsza przez pięć rund. Wygrywa gracz, który najwięcej zarobi.
Szybko, elegancko, intuicyjnie. Gra ma przynajmniej kilka bazowych strategii, wymaga myślenia, ale nie generuje jakiegoś wielkiego decyzyjnego paraliżu, bo (w przeciwieństwie do klasycznego WN) nie wymaga karkołomnego liczenia, raczej sprytnego kalkulowania.
O wykonaniu krótko: komponenty są bardzo solidne, grafiki w znanym z WN stylu (w moim odczuciu trochę ładniejsze), tylko pieniądze wciąż obrzydliwe ;)

Dla wielbicieli gier ekonomicznych Zostań Menadżerem do zakup obowiązkowy, innym też zdecydowanie polecam chociaż spróbować.