gry planszowe dla dzieci > Wesoła farma
GRY DLA DZIECI
logo przedmiotu Wesoła farma

Wesoła farma

Muuuuuusisz ją mieć!

cena:

59.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2015)
projektant: Oleksandr Nevskiy , Oleg Sidorenko

wersja językowa: polska

Opis


Wesoła Farma to wciągająca gra ekonomiczna dla dzieci w wieku szkolnym. Każdy z młodych graczy posiada własną farmę, na której hoduje owce, króliki, krowy i świnki. W swoim ruchu gracz może zdecydować się na to by sadzić rośliny, by zbierać plony, by karmić zwierzęta, czy udać się na targ, by kupić nasiona kolejnych sadzonek. Każde ze zwierząt lubi inny pokarm, a każda z roślin ma inny okres zbiorów – i właśnie dzięki tym zmiennym młodzi gracze będą musieli podejmować ciekawe i ważne wybory, decydować co zasiać, kiedy zbierać i które zwierzęta nakarmić.

Wesoła Farma w nienachalny, interesujący sposób uczy właściwego planowania, przekazuje podstawową wiedzę na temat zarządzania zasobami. Po kilku rozgrywkach w Wesołą Farmę dzieciaki nie będą miały żadnych problemów, by planować wydatki ze swojego kieszonkowego!

Wesoła Farma została zaprojektowana przez Oleksandra Nevskiego oraz Olega Sidorenko, twórców przeboju Tajemnicze Domostwo i w 2014 roku otrzymała nagrodę Origins 2014 Best Children Game Nominee.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-11-09 Prosto i genialne! autor: zijuma

Jak rzadko kiedy zgadzam się z opisem gry zamieszczonym przez producenta/dystrybutora.
Ta gra naprawdę wciągnęła mojego 6-letniego syna do tego stopnia, że sam dopomina się o granie.
Może jeszcze nie nauczył się przez to zarządzania kieszonkowym, ale opanował kwestię sadzenia, wzrostu i zbiorów płodów rolnych, czyli cyklu wegetacyjnego. A to już coś! Bo niektóre rośliny rosną szybciej od pozostałych i daje to możliwość manewru. Poza tym za każdym razem udało mu się o czasie zebrać plony do stodoły i tym samym nic nie zgniło na polu (nauka gospodarności)
Nauczył się też decydowania o tym, co chce zrobić w danym momencie: siać, zbierać, karmić, kupować, czy sprzedawać. Na razie nie są to jakieś wymyślne taktyki, ale sam fakt, że zauważa "O, mogę już nakarmić świnkę!" jest cenny, bo uczy spotrzegawczości i swego rodzaju podzielności uwagi pomiędzy talie kart nasion, kartę pola i stodołę. Planuje dzięki temu np. sadzenie tych brakujących roślin.
Nie chcę streszczać reguł, bo te może każdy przeczytać, są opublikowane i nie ma ich zresztą wiele. Załączona jest też bardzo poręczna ściąga gracza.
Chcę napisać, że poza starannym i gustownym wykonaniem z przeuroczymi grafikami zwierzaków gra ma niesamowity potencjał edukacyjny, a próg 8 lat jest zdecydowanie za niski.
Myślę, że bardzo dobrze, mimo uproszczeń, oddano ramowe zasady funkcjonowania gospodarstwa rolnego w którym dobrego gospodarza cechuje umiar, przewidywanie i rozsądek, a pazerność i monotematyczność mszczą się bardzo szybko.
Dla dorosłych ta gra też nie jest stratą czasu. Co prawda dla geeków, to tylko niedzielny fillerek pomiędzy kolejnymi partiami Agrykoli czy Ora et Labora, ale... dla nich właśnie dedykowane są te ostatnie :)
Na upartego można grać nawet solo, ale po kilku rozgrywkach można dojść do maksymalnej punktacji na którą pozwalają karty karmienia i bez modyfikacji ilości kart karmienia lub nasion nie ma już takich emocji jak na początku.
Jako gra rodzinna sprawdza się rewelacyjnie i jako taką gorąco polecam rodzicom 6-8 latków :)